Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe maak ik kokosrijst dat ook écht naar kokos smaakt?

Poging 1: het koken van zilvervliesrijst in water/kokosmelk (50/50), smaakte niet naar kokos.
Poging 2: witte rijst in pure kokosmelk kookte niet gaar. Uiteindelijk beetje kokend water toegevoegd en totdat de rijst gaar was. Vervolgens kon ik het bijna niet afgieten, omdat het een papje was geworden..

Hoe maak je rijst dat écht naar kokos smaakt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
4K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik doe de kokosmelk/santen/geraspte kokos gewoon ná het koken erbij. Is er een specifieke reden dat je het al bij het koken erbij wilt doen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee, daar heb ik geen reden voor. Ik dacht dat het zo hoorde... De volgende keer zal ik echter gewoon geraspte kokos door de gekookte rijst doen. Bedankt voor jullie reacties!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oh, dan zou ik het inderdaad gewoon erna doen, dat is wel zo makkelijk. En eens experimenteren met kokosmelk, santen en geraspte kokos, die verschillen onderling toch behoorlijk. Ik vind zelf kokosmelk door rijst het lekkerst.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Koop een zakje Geraspte kokos, van Conimex. Schudt er wat van door gekookte rijst, en jawel, die smaakt vervolgens écht naar kokos. Heerlijk!
(Lees meer...)
Amadea
10 jaar geleden
En waarom weer gedroogd spul?
Kook je rijst zoals je hem graag hebt, beetgaar of helemaal gaar, dan voeg je vers geraspte kokosnoot toe in de verhouding van 1/3 kokos en 2/3 rijst en eventueel een beetje van het vocht als je het sappiger wil.
Heel lekker bij een brochette (spiesje) op de bbq.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het meest praktisch en goedkoop zijn blokjes kokosvet, die je gewoon bij de supermarkt kunt kopen (santen). Over het algemeen gebruik je santen echter in de saus die je bij de rijst doet. Niet te weinig gebruiken ook. Rijst afgieten is wel een beetje vreemd, je kunt rijst gemakkelijk garen als je twee delen rwater op een deel rijst neemt. Als er gaten in de rijst vallen moet je de rijst op een heel laag pitje zetten tot het gaar is (geen wit puntje meer als je een korrel in tweeen drukt met je nagel). Dan nog even de rijst losmaken en je bent klaar.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding