Hoe voorkom je dat Fondant op een taart uitdroogt of verkleurt?

ik heb een taart gebakken en wil hem even bewaren, hoe voorkom ik dan dat de fondant niet uitdroogt of verkleurt?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
3.4K

Antwoorden (4)

Pak de taart goed in. Je voorkomt daarmee al voor een groot deel dat het vocht in de taart en de fondant verdampt.
10 jaar geleden
Fondant zal altijd iets of wat verkleuren en een beetje droger worden.
Je voorkomt dit door hem er pas op het laatst op te doen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een dun laagje marsepein (witte) eronder dan fondant verwarmen niet heet warm net gesmolten evt een beetje water toevoegen dan met een palletmes of glaceermes dun erover strijken fondant trekt vocht Aan ,Door juist te verwarmen glans fondant droog gewoon bij kamertemperatuur bewaren Onder een taart stolp(blokker oid).
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je een taart heb versierd met marsepein of fondant zet ik het afgesloten op een koude plek (niet in de koelkast want dan droogt het uit