Wat is castorsuiker?

Ik lees overal dat het tafelsuiker is, maar dat is heel breed. Wat is het verschil met kristalsuiker? Is het hetzelfde als basterdsuiker?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Koken
7.9K

Antwoorden (2)

Castor suiker is strooisuiker op basis van 99% erythritol als drager en stevia (stevioglycoside 95%) als zoetmaker.
Erythritol is in de Europese Unie toegestaan voor het gebruik in levensmiddelen. In de Verenigde Staten is het GRAS-erkend. Een heerlijk suikervrij alternatief!
fremar
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Goeie poging, maar volgens mij zit het toch ietsje anders en is het puur de aanduiding voor de granulariteit.
Castorsuiker is suiker met een hele kleine korrel.
Normale suiker heeft korreltjes van 0,5mm, castorsuiker korreltjes van 0,35mm

Het heet zo omdat de korreltjes zo klein zijn dat se door een castor (een soort zeef) passen. Je kan castorsuiker maken door suiker in een keukenmachine fijn te te malen.