Waar kan ik kleine courgettes kopen?

Ik woon in Zuid-Holland zuid en ben op zoek naar kleine courgettes voor een salade van Jamie Oliver. Ik kom alleen volgroeide exemplaren tegen, die zijn minder knapperig.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Koken
4.3K

Het beste antwoord

De kleinste zijn inderdaad het lekkerst. Ik zou zeggen, probeer he eens bij een volks of nutstuin bij je in de buurt. Op een volkstuin mogen mensen blijven slapen, nutstuinen zijn vooral voor bloemen of groentes, met hooguit een kasje /;gereedschapskist erop.
Bij goede tuinders zouden ni de eerste kleien courgettes kunnen groeien. Wie weet hou je er een leuk contact aan over...Ipv geld zou je iets ter ruiling mee kunnen brengen, iets dat je niet zelf kunt kweken (ik zou blij zijn met brood bijv. haha)

Een andere optie is zelf een (paar) courgetteplanten te nemen. Omdat zelf groente kweken in is, kun je bij veel tuincentra zo'n plant kopen. Zet m, met wat (biologische) mest in een grote pot, geef af en toe water als t niet lang regent (heeft niet veel nodig) en geniet. De eerste bloemen zijn mannelijk: alleen lange rechte stelen. Zijn nodig voor de bevruchting. En als het er heel veel zijn, kun je ze eten: door de sla, vullen met iets, frituren, etc. Daarna komen de vrouwelijke bloemen, waar direct al een verdikking aan zit, die later de courgette wordt.
Met 1 plant kom je al een end, maar omdat de planten niet altijd aanslaan (of door slakken worden opgegeten) zijn meerdere planten helemaal fijn. Jong (klein) oogsten stimuleert de plant tot meer vruchtgroei, dus niet zonde (groter is niet altijd beter)

Zelfs zaaien zou nu, hele maand juni) nog kunnen, omdat het nog vrij koud voor t jaar is. Wordt t eenmaal warmer, dan komt de groei erin. En zijn de eerste planten öp"dan zijn je late planten er, kun je lekker door blijven oogsten. Veel plezier!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je informatieve antwoord. Ik ga een poging wagen in mijn tuin.

Andere antwoorden (3)

Bij de Turkse supermarkten, die hebben ze vaak. Suc6 !
11 jaar geleden
Je kunt ze bestellen bij de groentenboer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De natuurwinkel heeft ze regelmatig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Snuffel
11 jaar geleden
Inderdaad. +