hoe kun je erachter komen hoeveel iets weegt?

mijn weeg schaal is kapot en ik moet iets heel dringends wegen hoe kan ik erachter komen hoeveel het dan weegt ik moet namelijk 200 gram suiker hebben alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
5.2K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je niet toevallig een maatbeker in huis waar deze maten op staan? Dan kun je gewoon de hoeveelheid suiker erin gieten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry RiaNino, ik had jouw reactie nog niet gelezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoi mamarianne (mooie naam :) )
Geen sorry hoor, het was maar een ideetje vandaar dat ik het in een reactie plaatste.
Ik heb zelf een maatbeker die ik altijd alleen maar als litermaat gebruikte, tot ik er eens goed naar keek en zag dat er meer maten op stonden. Wie weet heeft vraagsteller ook wel zo'n ding in de kast waarvan ie niet weet dat ie er ook suiker mee kan meten.
Ik zat trouwens ook al te denken aan een manier om een weegschaal te maken. Leuk dat u dit omschrijft.
Twee zielen, één gedachte dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb je geen aardige buren van wie je even een keukenweegschaal mag lenen?

Antwoorden (5)

Eén afgestreken eetlepel suiker weegt 10 gram.
Dus met 20 eetlepels moet het lukken!

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik weet dat er op internet andere maten staan, maar ik geloof in dit geval mijn kookboek!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het op de weegschaal in supermarkt bij de groentenafdeling doen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je wel oppassen dat je niet voor suikerdief wordt uitgemaakt als je langs de kassa gaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Haha, ik ben een beelddenker - ik zie mezelf daar al staan met een pak suiker, een schepje en een bakje hahaha! Hoe zouden de medewerkers kijken 8-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hih idd bedankt maar ik heb het vanavond nodig en geen een winkel in de buurt is open
er zijn maatbekers waar op de schaalverdeling ook staat aangegeven tot waar 100 gram suiker komt, of meel of melk. Als je dus zo'n maatbeker hebt, dan kan je er gewoon suiker ingieten, totdat het streepje aangeeft dat je bij 200 gram bent. Een andere manier is iets pakken waar het gewicht 200 gram opstaat, bijv. een stuk chocolade of een pak koekjes. Sla een stuk draad dubbel en bind aan de ene kant het stuk chocolade. Aan de andere kant bind je een licht plastic bakje, waar je suiker in doet. Als het geheel in evenwicht hangt, dan heb je ongeveer 200 gram suiker in je bakje. Succes ermee :)

Toegevoegd na 1 dag:
Je moet wel even in het midden van de draad een lus maken, zodat je de lus bijv. aan een deurkruk kunt hangen. Anders werkt het niet goed.

Toegevoegd na 5 dagen:
Ja, voor het gemak heb ik het gewicht van het bakje maar even weggelaten, vandaar een "licht plastic bakje".
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
plus!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel, RiaNino, ben benieuwd of er nog een reactie komt of het gelukt is :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel clever! alleen zit je niet met het gewicht van t bakje, vraag ik me dan af? Maar meestal komt het niet op 10 gram aan natuurlijk...
een pak suiker (1 kilo) in 5 gelijke delen verdelen. b.v. in 5 bier of limonade glazen. allemaal exact even vol maken. elk glas is nu 200 gram.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je denkt hetzelfde als ik.
Dus +1
Heb je toevallig een pak suiker in huis.
Dit weegt een kilo.
Verdeel op het pak de lengte in 5 gelijke delen.
Dan maak je het pak open ,en doe de suiker in een bus.
Knip nu het onderste 1/5 deel eraf,,,en vul dit met suiker.
Zo zit je aardig goed met 200 gram.