Mag je in een restaurant ook twee hoofdgerechten bestellen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.5K

Het beste antwoord

Als het rustig is in het restaurant mag dat altijd, als je een snelle eter bent in dat geval ook. Als er een rij staat te wachten en het vechten is voor een tafeltje zullen ze hoogstwaarschijnlijk geen 2e bestelling meer bij je afnemen maar je verzoeken het toetje te kiezen omdat er meer mensen staan te wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nogal ja!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee hoor....ben jij wel eens bij het chinese restaurant geweest bij de Zegerplas in Alphen aan den Rijn? Hier hebben ze een wachtkamer zogezegd en ze bieden je echt geen 2e hoofdmenu meer aan....ze zijn liever kortaf en kijken het eten van je bord af zodat je wel weg wilt...je eet dan echt niet lekker meer!
bamibal
12 jaar geleden
Ik mij dat zou gebeuren, was het meteen de laatste keer dat ik daar zou eten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat was het voor mij ook...de eerste en de laatste keer!
Helaas zal dit het enie restaurant niet zijn, ik heb deze dingen meer gehoord van andere restaurants ook.....het ligt eraan hoe druk het is op die dag (avond) waar ik me ook enigszins iets bij kan indenken!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat klant onvriendelijk zo een zaak raakt gauw zijn klanten kwijt! Mensen houden ook van natafelen ipv weggekeken te worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natafelen is best leuk, vond ik ook als klant. Maar een restaurant verdiend nu eenmaal meer aan menu's dan aan drankjes en dus ziet hij liever dat mensen die klaar zijn afrekenen en vertrekken zodat nieuwe klanten kunnen dineren.....

Andere antwoorden (7)

Ja dat mag.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zolang je alles afrekent mag je er nog wel meer bestellen.
:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wie betaalt, die bepaalt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja, natuurlijk mag dat zijn ze alleen maar blij mee! Wrm zou dat niet mogen dan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Natuurlijk, klant is koning.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als je er twee betaalt zullen ze het er niet moeilijk mee hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Al zou je alles willen bestellen wat op de kaart staat, zou dit kunnen. Als je maar betaald!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Betaalt! Maarja, moet je ook alle wijnen opdrinken.. Ben je ladderzat! Ook leuk.
Al wil je de hele menukaart bestellen, natuurlijk mag dat.
Ze verwachten natuurlijk wel dat je alles wat je bestelt ook gaat betalen.

Als je twee hoofdgerechten wilt bestellen omdat je niet kiezen kan tussen die twee dan kunnen ze ook van beide gerechten een halve portie klaarmaken.

Ze kunnen het, maar of ze het willen doen zal van het restaurant afhangen.