Hoe kun je geld meebakken in een brood?

Voor een bruiloft wil ik een wittebrood geven met het geld erin, voor de zogenaamde wittebroodsweken. Kan ik dit het beste met brief- of muntgeld doen? En met de bakmachine of met de oven?

Toegevoegd na 46 minuten:
Bedankt voor jullie antwoorden! Kan ik weer verder mee... Helaas kan ik nog geen + geven, toch bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
7.4K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk idee!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muntgeld zakt naar beneden en blijft aan de bodem van het blik of bakplaat plakken.
zondag
12 jaar geleden
Het is wel een leuk idee maar ik zou het toch niet doen en wel hierom: een bruiloft is een heftige dag met taart en lekker eten. Hoe weet je dan dat er nog naar jouw brood wordt omgekeken. Je weet hoe dat gaat: óf het blijft liggen en wordt daarna weggegooid, óf het wordt aan iemand anders meegegeven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is ook niet mijn bedoeling dat het brood daadwerkelijk wordt opgegeten. Het gaat er vooral om het geld op een leuke manier te geven, in plaats van een enveloppen. Bedankt voor de reacties en antwoorden!

Antwoorden (9)

Je doet het geld gewoon in het midden van je brood en dan bak je hem in de oven.
Je kunt het beste muntgeld gebruiken dat is makkelijker te poetsen als papiergeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gebruik maar muntgeld, wel een beetje grote munten, dat merk je sowieso op en briefgeld kan verbranden en is moeilijk schoon te krijgen. Het maakt denk ik weinig uit of je een bakmachine of de oven gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Meebakken is het probleem niet!

Gewoon mengen in het deeg!

Alleen het verantwoord reinigen van de munten, om het vervolgens veilig in het product te verwerken is juist de kunst!

Munten zijn makkelijker te reinigen, papier geld kan niet echt veel hitte weerstaan!

Mocht je zeker van je zaak zijn, dan maakt het niet uit of het uit de oven komt of uit de broodbakmachine
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou voor muntgeld gaan en de oven: muntgeld blijft sowieso goed en in de oven kan er weinig kapot gaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Muntgeld. Als je gaat aansnijden en je snijdt een briefje van 20 door is zonde
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik zou ook voor muntgeld gaan. Als je een broodbakmachine gebruikt zou ik het niet tegelijk met alle ingrediënten in de machine doen. Ik kan me voorstellen dat als er een muntje klem komt te zitten het kneedmechanisme van de machine kapot zou gaan. Ik zou het deeg maken en daarna het geld in het midden stoppen. Gewoon het deeg een beetje plat maken en dan het geld in het midden en het deeg weer dicht vouwen.
Het is natuurlijk wel behoorlijk onhygiënisch om geld in brood te stoppen maar ik neem aan dat ze het niet gaan opeten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet doen! Koop gewoon een brood en maak dan van onderen een flinke snee in en stop het (verpakte papiergeld) daar in. Dan hoef je niet bang te zijn, dat mensen er eventueel ziek van worden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ben het eens met het antwoord van moolkeesje,
mocht je toch het willen doen, dan kan je het beste je munten 10 a 15 minuten koken in water met azijn, en daarna goed afspoelen. het is echter niet aan te raden !!!!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In het oostblok doen ze dit heel vaak, munten in het brood meebakken. Even goed schoonmaken (gaat perfect met cillit bang ;-) of gewoon goed wrijven met zeep. En dan in het deeg vouwen.

In de bakmachine lijkt me geen succes, de munt gaat vast naar onder zakken, daar waar de roer/kneedklep zit, maar met handgemaakt brood moet het prima gaan.

Zoek eventueel op "no kneading bread", dat is tamelijk simpel te maken, en dan doe je de munt op het laatste moment in het midden.