Wat is het verschil tussen een uitsmijter en een omelet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
19.8K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een uitsmijter is een bewaker en een omelet is ei wat een beetje door elkaar geroerd in een pan. HahahhaXD

Het beste antwoord

Een uitsmijter is voor mij een lekkere boterham met ham of kaas( dit kan ook iets anders zijn )met daarop een lekker gebakken eitje. Op het bord ligt ook een salade ,zilveruitjes, augurk,tomaat,eventueel als je het in huis hebt een mopje koude schotel.

De omelet kent ook veel vormen,eitjes klutsen kruiden en groenten toevoegen en bakken.

Dus bij de uitsmijter ligt het erbij en bij de omelet zit het er doorheen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Omelet is met melk en is daardoor dikker. Een uitsmijter is een normaal spiegeleitje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitsmijter is een ei met de dooiers heel. Omelet is een geklutst ei met vaak kruiden er door en groente etc...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een uitsmijter is zeg maar het 'gewone' gebakken eitje, met vaak een boterhammetje met ham eronder. Een omelet noem ik zelf altijd een roer-ei. Een geklopt eitje (meestal doe ik er 2 of 3) die opgebakken wordt in de koekenpan. +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een roer-ei is weer iets heel anders.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt gelijk. Ik noem de omelet dan bij de verkeerde naam. Smaakt er niet minder om. :)
Een omelet bestaat alleen uit ei met wat toevoegingen. Een uitsmijter is veel uitgebreider: sneetjes brood met daarop enkele gebakken eieren, uitjes, augurkjes enz.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een uitsmijter is een flinke kerel die je uit een lokaal kan gooien als je je niet aan de regels houd en een omelet is een zacht gekookt eitje, waar je niet bang voor hoeft te wezen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
lol
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Eray97 Je moet naar het verband kijken. Een beetje humor moet toch ook wel eens kennen?
een omelet is een geklopt gebakken ei, een uitsmijter zijn een paar sneden brood met daarop lap ham en lap kaas en daarop een spiegelei
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor zover ik weet is een uitsmijter geen spiegelei, maar twee eieren waarvan de dooiers wat zijn uitgelopen, samen gebakken, en dat dan met ham, kaas, o.i.d. op een boterham.
Een spiegelei heeft een mooie ronde hele dooier en een nette rand rondom.
Een omelet wordt gemaakt van losgeklopt ei met wat melk en eventueel andere ingrediënten.
En dan heb je nog roerei. Daarbij blijf je roeren terwijl je het bakt, zodat je een wat kruimelig geheel krijgt. Sommige mensen houden ervan als het niet geheel doorbakken (dus wat sappig) is, terwijl anderen het droog en rul willen.