recept voor suikervrije/ koolhydraatvrije en glutenvrije taart?

mijn vriendin is ziek (ze heeft een schimmel) waardoor ze heel veel buikpijn heeft. ze mag nu geen suiker en koolhydraten eten om die schimmel te 'doden'. ze is alleen zondag jarig, en ze mag nu dus bijna niks eten ook geen taart waar ze gek op is! nu wil ik een taart maken die ze wel kan eten, dus suikervrij! heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Koken
1.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat wordt nog een leuke uitdaging, want met zo'n schimmel mag je inderdaad bijna niks, omdat in heel veel producten wel (natuurlijke) suikers en/of bloem en of boter zit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee, dat is het moeilijke idd!
het is ook zo stom om alleen met wortels en tomaatjes aan te komen want dat eet ze natuurlijk al iedere dag..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mocht het niet lukken met de taart, kan je natuurlijk wel proberen om die 'saaie' dingen feestelijk te maken door er mooie vormen van te snijden. Van wortel kan je bloemen of vlinders snijden, van tomaten kan je geloof ik ook een soort bloemen maken, van verschillende stevige groenten bij elkaar kan je allerlei beestjes maken, zoals pinguins.
Het maakt het eten niet lekkerder, maar ze zal er vast wel vrolijk van worden als ze het ziet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jeetje,dat gaat nog een zware dobber worden. Mag ze ook geen ei? Of mag ze misschien wel alleen eiwit?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dankjewel voor het meedenken iig! en ze mag volgens mij alleen eiwit idd

Het beste antwoord

op deze site kan je allerlei soorten recepten voor gebak vinden voor verschillende allergieen.
Daar staat ook een glutenvrije (bloem) variant, die je ook wel zonder suiker kan maken.
Neem een kijkje en veel succes.

Toegevoegd na 22 seconden:
http://www.deleukstetaarten.nl/forum/viewtopic.php?id=74530
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Op deze site staan heel veel (erg lekkere) suikervrije taarten:

http://suikerwijzer.nl/rubrieken/recepten/taart/

Succes en wens je vriendin beterschap!