Wat eten we vandaag?

Ik heb wel weer eens behoefte aan een paar bijzondere, maar toch redelijk simpele recepten

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Koken
1.4K

Het beste antwoord

altijd lekker en snel klaar.
Doe er een lekker warm stokbroodje bij mjammie.. :)
Maaltijd tomaten groenten soep
Voor een grote pan:

500 gr. Grof gesneden groenten naar smaak
1 bakje soja , ligt gekruide roerbakblokjes (ah)
1 of 2 blikjes gehakte tomaten stukjes
1 teen knoflook
1 eetl. Italiaanse kruiden
groentebouillon naar hoeveelheid
Soja room
Peper-zout

Doe in een soeppan wat olie en roerbak de soja blokjes een paar min. om
Voeg de grof gesneden groenten er bij en roerbak dit ook even mee.
Doe de blikjes tomatenstukjes erbij en de groentebouillon
Knijp de knoflook er boven uit en doe de Italiaanse kruiden er bij
Maak af met peper en zout naar smaak
Je kunt er op het laatst nog een scheut soja room door heen doen, maar het hoeft niet.

Een heerlijke maaltijdsoep die in een mum klaar is.
Lekker met een (volkoren)stokbrood met gezouten roomboter

Toegevoegd na 2 minuten:
nog een lekkere :P
MARROKKAANSE GROENTESCHOTEL
2 – 3 PERS.

2 EETL. OLIE
KLEIN BLIKJE TOMATEN PUREE
600 ML GROENTEBOUILLON
1 GROTE UI, IN STUKJES
1 GROENE PAPRIKA, IN STUKJES
100 GR. WORTEL, IN PLAKJES
1 GROTE AARDAPPEL, IN BLOKJES
1 COURGETTE, IN PLAKJES
¼ BLIKJE CAPUCIJNDERS
HANDJE ROZIJNEN 25 GR. BLANKE AMANDELEN
1 THL. KOMIJN
VERS KORIANDER OF PETERSELIEBLAD
MESPUNT CAYENNE PEPER
1 THL. PAPRIKAPOEDER
1 THL. KERRIE
ZOUT – PEPER

• FRUIT DE UI IN DE OLIE EN VOEG KERRIE, PAPRIKAPOEDER EN DE TOMATENPUREE TOE.
• FRUIT DIT EEN MINUUTJE EN DOE ER DAN DE BOUILLON BIJ
• BRENG HET GEHEEL AAN DE KOOK
• VOEG PAPRIKA, WORTEL EN AARDAPPEL TOE EN KOOK ZACHTJES TOT DE GROENTEN GAAR ZIJN
• DOE ER DAN DE COURGETTE, KAPUCIJNDERS, ROZIJNEN EN AMANDELEN BIJ
BRENG HET OP SMAAK MET CAYENNEPEPER, KOMIJN ZOT EN PEPER.
BESTROOI HET GEHEEL MET KORIANDER OF PETERSELIEBLAD.

LEKKER HIERBIJ IS COUSCOUS

Toegevoegd na 4 minuten:
En de laatste...

CURRY MET SPERZIEBONEN
2 PERS.

1 BLIK SPERZIEBONEN
1 UI, GESNIPPERD
1 BLIK TOMATEN BLOKJES VAN 400 GR.
2 TEENTJES KNOFLOOK, UITGEPERST
1,5 EETL. KERRIE
3 EETL. VERSE KORIANDER OF PETERSELIE
ZOUT EN PEPER

• VERHIT WAT OLIE IN EEN HAPJESPAN EN FRUIT HIERIN DE UI EN KNOFLOOK EEN PAAR MINUTEN
• ROER DE KERRIE ERDOOR EN FRUIT DIE EVEN MEE
• VOEG DAN DE UITGELEKTE SPERZIEBONEN EN DE TOMATENBLOKJES TOE
• LAAT HET GEHEEL GOED HEET WORDEN ONDER VOORZICHTIG ROEREN
• BRENG OP SMAAK MET ZOUT EN PEPER
STROOI ER DE KORIANDER OF PETERSELIE OVER

SERVEER HIER ZILVERVLIES RIJST BIJ
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Had je hoofdletters over?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, soms moet je eerst opmaken wat je hebt hè :) Deze recepten heb ik van mijn site gehaald, die waren toevallig in grote letters.

Andere antwoorden (10)

Probeer wat ik gisteravond heb gegeten:
Twee bruine broodjes, daartussen een Spinazie Burger van de AH (echt lekker), en mayonaise. Eroverheen doperwtjes en smullen maar. Heel bijzonder, en lekker simpel. Ook nog eens lekker en gezond (maar dat hangt wel het soort brood dat je gebruikt, en de soort mayo).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoezo, heb je nog wat over dan ;o)) Die spinazieburger klinkt niet verkeerd, maar de combinatie met doperwten begrijp ik niet zo (in de zin dat ik die smaakcombinatie niet zo kan plaatsen).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is ook niet een doordachte combinatie, het was meer: wat heb ik nog vers in huis? Dat was toevallig brood en een spinazieburger, doperwtjes komen uit een potje. Ik dacht goh, gooi het over elkaar heen!
via onderstaande link kun je op allerlei manieren naar recepten zoeken. En omdat de site van AH is, kun je daar ook de spullen vinden.

Als ik het even niet weet, zoek ik altijd op die site.
paulus811
14 jaar geleden
Macroni Ham/Kaas
Macroni koken 400 gram

Ovenschaal boteren, paneermeel op bodem en rand, bedekken met plakjes kaas,

Laag macroni erop, 100 gram hamblokjes 50 gram kaasblokjes
laag macroni erop 100 gram hamblokjes en 50 gram kaasblokjes
laatste beetje macroni vervolgens weer plakjes kaas, paneermeel en voor een mooi bruin korstje een paar klontjes boter.

vervolgens 15 tot 20 minuten in de oven.

Eet smakelijk
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
kijk eens op www.letscookit.tv daar staan gerechten op die heel simpel maar erg lekker zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Omdat ik geen idee hebt waar je wel en niet van houdt, adviseer ik je om eens een kijkje te nemen op deze site. Het kan bijna niet anders of je komt wel een paar recepten tegen die je aanspreken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gestoomde blokjes pompoen met geroerbakte wilde spinazie en tempeh in soja saus.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
foe yong hai van conimex, net zoiets als een boeren omelet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snel, makkelijk, gezond en energie-rijk.

Broccoli met hamblokjes en tagliatelle.

Hamblokjes aanbakken
Broccoli-roosjes koken
Tagliatelle bijtgaar koken

Door elkaar mengen en op je
bord scheppen.

Lente-ui knoflook (of een andere) saus
aanmaken en er overheen gieten.

Lekker!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Snelle Boeuff voor 2 personen.

Ingrediënten:

ca. 300 gr. rundvlees reepjes,
100 gr. spekblokjes (niet noodzakelijk)
1/2 doosje champignons,
1 pakje jachtsaus,
culinaire room,
1 kopje rode wijn,
peper en zout,
teentje knoflook,
1 kruidnagel,
laurierblaadje,
olijfolie,
scheutje madera (niet noodzakelijk)

Bereiding:

Marinade maken van:
Wijn, 1 eetl. olijfolie, knoflook, vers gemalen peper en zout, kruidnagel, laurierblaadje.
Hier het vlees en spekblokjes in leggen en omscheppen, minimaal 1/2 uur laten intrekken.Indien je meer tijd hebt mag het ook enige uren!

Wok op het vuur 2 eetl. olijfolie erin en heet laten worden.
Vlees uit de marinade halen en even uit laten lekken.
Dan in de wok lekker braden ( ca. 15 min.) nu de champignons toevoegen, en nog een paar maal op laag vuur doorscheppen.
Jachtsaus maken en hieraan eventueel een scheutje madera en wat room toevoegen.
Dit aan de inhoud van de wok toevoegen.
KLAAR.
Lekker met stokbrood.
Of
In de wok 1/2 pak gekookte macaroni toevoegen en doorscheppen.
Sla erbij serveren.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb meerdere recepten die handig en prettig zijn met dit warme weer klaar te maken
Veel Succes en Eet smakelijk !