Hoe kun je plakjes gesneden ossenhaas goed van elkaar krijgen?

Als je bij de super een pakje gesneden ossenhaas koopt voor carpaccio, dan zitten de plakjes meestal zodanig aan elkaar vastgeklit, dat je ze niet mooi op een bord gelegd krijgt. Is er een "truc" om die plakjes goed van elkaar te krijgen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
20.1K

Antwoorden (3)

Invriezen en dan loswippen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Normaal gesproken hoort tussen iedere plak een plastic foclie te liggen, daarmee trek je het dan makkelijk omhoog. Volgende keer vragen of ze het op die manier voor je willen snijden.

Voor nu:
Pak een stokje ter dikte van een potlood. B.v. steel van een houten lepel oid.
Draai het beginnetje van een plakje om het stokje en rol zo het plakje vlees aan het stokje. Op een bord weer uitrollen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb gehoord dat het op kamertemperatuur hoort te zijn