Als je een grillpan gebruikt worden je speklappen of hamburgers dan van binnen ook goed gaar?

Wie heeft daar ervaring mee?

Toegevoegd na 6 dagen:
jammer dat ik maar een antwoord als beste kan kiezen,allen bedankt!

13 jaar geleden
in: Koken
11.1K

Het beste antwoord

Ja hoor, je kunt het vergelijken met de barbeque. Hier ligt het vlees op het rooster en de ribbels in de pan kan je hiermee vergelijken. Ze laten net zulke strepen op het vlees achter als je dat wilt. Het vet druipt tussen de ribbels omlaag en zodoende ligt het vlees niet direct in het vet. Het is dus minder vet dan een koekenpan.
Doe er dus geen olie of andere vetstof in, wel kan je het vlees voor je het in de pan doet even insmeren met een lekker kruidige olie. Het hoeft natuurlijk niet maar is wel lekker!
amc
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

zeker weten en vaak nog lekkerder ook !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja hoor net als op de bbq
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
flyingcrow
13 jaar geleden
bedankt+
Ja dat gaat prima. Je hoeft ook geen boter te gebruiken. Het voordeel is dat het minder vet is, er zit bovendien al voldoende vet in.

Heb ook nog een heerlijk recept toegevoegd, deze eten wij regelmatig!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Die grillpan, zo eentje met van die ribbels erin. Daar doe ik altijd de hamburgers in. Heerlijk gaar hoor. Met een houten lepel druk ik ze regelmatig aan zodat die ribbels in strepen ook op het vlees komen.
Ik gebruik een paar theelepels olijfolie voor het bakken. Vind ik gewoon lekker.

Als je twijfelt over de gaarheid..op het moment dat je denkt dat ze goed zijn, neem er eentje uit de pan en snij die doormidden Zie je het gelijk of het klaar is of nog even langer moet.

Speklapjes doe ik in een gewone koekenpan, maar ik zie geen reden waarom dat eigenlijk niet in de grillpan kan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb alleen ervaring met hamburgers. Dat gaat prima, zonder boter of olie.