Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

ik kocht verleden week een broccoli.deze is vacuum verpakt maar ziet nu heel licht groen . is deze nog eetbaar .

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
3.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja, ik ben er in ieder geval niet ziek van geworden. Ik ben niet zo'n fijnproever om te kunnen zeggen of de gele broccoli minder lekker is.
Volgens mij wordt broccoli geel als de bloempjes uitdrogen.
Als de broccoli gaat rotten, of beschimmeld is, moet je hem natuurlijk niet meer eten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Overigens denk ik niet dat hij vacuum verpakt is, want dan zou er geen lucht meer tussen de steeltjes en de bloempjes moeten zitten. Wel wordt het folie er omheen strak getrokken als de broccoli verpakt wordt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eens met Nathan. Lichtgroene broccoli is zeker eetbaar, maar wel al wat ouder.

Andere antwoorden (2)

Als je nog effe wacht, dan wordt-ie geel, en DAN staat-ie in de bloei. Ik zou hem dan eerlijk gezegd niet meer eten, al wordt hij er niet giftig van ofzo. Maar nu kan het op zich nog wel - al is het lekkere verse er wel af. Maar goed gekookt en eventueel met een sausje is het nog een prima groente.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De broccoli is nog prima eetbaar, alleen wat betreft het vit.C gehalte, daar zal niet veel meer van over zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding