Kun je van een koffiepad ook lekkere koffie zetten als je hem gewoon in een kopje legt en er heet water opgiet?

Heb geen apparaat voor die pads.

13 jaar geleden
in: Dranken
22.7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jammer dat we geen categorie 'leuke vraag' hebben!
Annswers
13 jaar geleden
Ja of de 'leukste vraag van de week / maand'

Het beste antwoord

Wat mijn oma doet; een pad in een gewoon koffiezetapparaat, in het filter (plastic trechtervormig bakje), zonder filterzakje. En dan water in het reservoir voor 1 kopje. En dan aanzetten. Bij 2 pads, water voor 2 kopjes in het reservoir.
Je kunt ook een theezeefje op je kopje leggen en een pad erin leggen. Kokend water erover, netzolang tot je een kopje vol hebt.

Toegevoegd na 16 uur:
En ja, ik drink koffie bij mijn oma en vaak zet ik het zelf. Ze heeft zo'n gewoon koffiezetapparaat, maar dan voor 2 kopjes. Maar met een groot apparaat kan het natuurlijk ook. Is hetzelfde.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Annswers
13 jaar geleden
En drink je koffie bij je oma?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volstrekt goed antwoord: 1. Senseo pads zijn gewone gemalen koffie
2. Een senseo apparaat heeft maar een druk van 1,5 bar
3. het papiertje om de pad is van hetzelfde materiaal als een gewoon filter. Kortom, je doet gewoon het gewenst aantal zakjes in de filterhouder óf je knipt de pads open en doet de koffie in een filterzakje. Als de koffie te slap is gebruik je een extra pad.

Andere antwoorden (7)

Je krijgt dan hele slappe koffie.
Dat komt omdat de kracht waarmee het aroma het kopje in wordt gespoten, ontbreekt.
Een slap bakkie dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zondag
13 jaar geleden
En als ik nou wat minder water neem Skusme? Zou dat niet helpen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja maar hoe krijg je die koffie uit de pad?
Ik zou het dan anders proberen:
Knip de pad open, en gooi de inhoud in een kop.
Giet er dan kokend water op.
Daarna door een zeefje overgieten in een ander kopje.
Misschien is het dan wel te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat is geen verschil: pad open knippen en in een filter doen of de filter van het pad gebruiken. De kracht van een senseo is maar 1,5 bar. Dit is heel wat anders dan de 8-9 bar van een espressomachine.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat denk ik ook, som.
Ja dat lijkt me wel, ik zou dan wel de sterke smaak nemen.
Neem wel een beker of grote kop want de pads geven iets meer koffie dan een gewoon kopje.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja dat zal wel gaan maar....de koffie zal belange zo lekker niet zijn het is misschien beter om een paar padjes te openen in een koffiefilterzakje en gewoon op de ouderwetse manier koffie maken met de fluitketel.Maar eigenlijk kan je net zo goed toch eens proberen om een padje in een tas te leggen met heet water erin wat riskeer je?Ik hou van lekkere straffe koffie dus ik drink het niet op
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
je riskeert wel een zeiknatte tas zo ;p +
zondag
13 jaar geleden
Je moet die arme zuiderling niet zo plagen Rieneke :-)
nou volgens mij niet,of je krijgt zo`n giga slappe bak koffie aftreksel.of je moet t n hele lange tijd laten trekken,maarja dan is je koffie wel lauw.door t apparaat word t water er doorheen geperst en door die druk komt t koffiearoma los.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, dit kan niet.
Koffiepads zijn ontworpen om met de grote druk van het water een goede bak koffie te zetten. Door de druk ontstaat dus de smaak van de koffie, dit kun je ook merken als je koffiepadhouder kapot is of je zelf de gaatjes door hebt geprikt, de druk is er dan vanaf met als resultaat een erg slappe bak koffie..

Het zou natuurlijk wel fijn zijn als het wel zou kunnen, maar dan zou je ook geen koffiepad apparaat meer nodig hebben en zouden deze niet meer verkocht worden waarschijnlijk..

Misschien is oploskoffie een goed alternatief?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wel een gewoon koffiezetapparaat hebt,kan je in een filter de zakjes legen en dan gewoon één zakje per kopje.Je krijgt dan geen slappe bak.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tuurlijk kan dat, ik maak wel eens hele sterke koffie door een pad als theezakje te gebruiken met een klein beetje water erop.
Een koffiepad is niets meer dan een filtertje met een schep koffie erin.