Kun je van een koffiepad ook lekkere koffie zetten als je hem gewoon in een kopje legt en er heet water opgiet?

Heb geen apparaat voor die pads.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat mijn oma doet; een pad in een gewoon koffiezetapparaat, in het filter (plastic trechtervormig bakje), zonder filterzakje. En dan water in het reservoir voor 1 kopje. En dan aanzetten. Bij 2 pads, water voor 2 kopjes in het reservoir. Je kunt ook een theezeefje op je kopje leggen en een pad erin leggen. Kokend water erover, netzolang tot je een kopje vol hebt. Toegevoegd na 16 uur: En ja, ik drink koffie bij mijn oma en vaak zet ik het zelf. Ze heeft zo'n gewoon koffiezetapparaat, maar dan voor 2 kopjes. Maar met een groot apparaat kan het natuurlijk ook. Is hetzelfde.

Je krijgt dan hele slappe koffie. Dat komt omdat de kracht waarmee het aroma het kopje in wordt gespoten, ontbreekt. Een slap bakkie dus.

Ja dat lijkt me wel, ik zou dan wel de sterke smaak nemen. Neem wel een beker of grote kop want de pads geven iets meer koffie dan een gewoon kopje.

ja dat zal wel gaan maar....de koffie zal belange zo lekker niet zijn het is misschien beter om een paar padjes te openen in een koffiefilterzakje en gewoon op de ouderwetse manier koffie maken met de fluitketel.Maar eigenlijk kan je net zo goed toch eens proberen om een padje in een tas te leggen met heet water erin wat riskeer je?Ik hou van lekkere straffe koffie dus ik drink het niet op

nou volgens mij niet,of je krijgt zo`n giga slappe bak koffie aftreksel.of je moet t n hele lange tijd laten trekken,maarja dan is je koffie wel lauw.door t apparaat word t water er doorheen geperst en door die druk komt t koffiearoma los.

Nee, dit kan niet. Koffiepads zijn ontworpen om met de grote druk van het water een goede bak koffie te zetten. Door de druk ontstaat dus de smaak van de koffie, dit kun je ook merken als je koffiepadhouder kapot is of je zelf de gaatjes door hebt geprikt, de druk is er dan vanaf met als resultaat een erg slappe bak koffie.. Het zou natuurlijk wel fijn zijn als het wel zou kunnen, maar dan zou je ook geen koffiepad apparaat meer nodig hebben en zouden deze niet meer verkocht worden waarschijnlijk.. Misschien is oploskoffie een goed alternatief?

Als je wel een gewoon koffiezetapparaat hebt,kan je in een filter de zakjes legen en dan gewoon één zakje per kopje.Je krijgt dan geen slappe bak.

Bronnen:
Eigen ervaring

Tuurlijk kan dat, ik maak wel eens hele sterke koffie door een pad als theezakje te gebruiken met een klein beetje water erop. Een koffiepad is niets meer dan een filtertje met een schep koffie erin.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100