Hoelang kan je een fles kraanwater bewaren ? (ongekoeld)

Toegevoegd na 1 minuut:
i.v.r rampen en zo

Toegevoegd na 1 minuut:
i.v.m moet het zijn

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
10K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie antwoorden op onderstaande vraag.
Voor een noodpakket kan je misschien beter wat flessen bronwater inslaan die zijn langer houdbaar. Bronnen:
- http://www.goeievraag.nl/vraag/hoelang-water-kraan-bewaren-koelkast.26754
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lang. Water bederft in principe niet. Denk aan de oost indie vaarders welke wekenlang uit vaten dronken waar ze algen dik in stonden en de waterkevers lustig in rondzwommen. Ziek wordt je er niet van.Het is alleen niet lekker. Als je je echt wilt voorbereiden kan je wellicht beter in een campingwinkel een filterset & desinfectie tabletten kopen. Dan kan je gewoon water uit de sloot zelf reinigen dmv filteren & desinfectie. Of je koopt een gastank & kookt het water dat je buiten uit de sloot trekt.. Met dank aan jelle Bronnen:
- http://www.goeievraag.nl/vraag/water-schone-plastic-jerrycan-zolder.80510

Het beste antwoord

Het Nederlandse kraanwater is van een hele hoge kwaliteit. Als je zelf de fles gevuld hebt, nadat je de fles goed schoongemaakt hebt, dan is het water nog maanden goed om te drinken mits de fles afgesloten bewaard wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Wanneer je de fles zelf hebt gevuld met water uit je kraan is het water 24 uur houdbaar. Na een dag is water namelijk bedorven en niet gezond meer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad vrij beperkt (1 à 2 dagen). Vanuit beroepskennis weet ik dat door toevoeging van zilverionen de bewaartijd verlengd kan worden. Het gekke is dat de drinkbaarheid bovendien kan wijzigen doorheen de tijd. Zo ken ik het concreet geval waarbij kraanwater in zakjes (met zilverionen) eerst 3 maand drinkbaar is, dan een maand niet, en dan 6 maand terug wel. Dit heeft te maken met welke voedingstoffen er aanwezig zijn en welke bacteriën op dat moment de bovenhand hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs het water van een aangebroken fles spa die in mijn auto ligt begint na een paar dagen al te stinken. Het lijkt me als je zelf kraanwater bottelt er teveel onzuiverheden (lucht) meekomen waardoor dit niet echt lang houdbaar zal zijn. Voor een rampenpakket zou ik enkele liters bronwater inslaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als de fles schoon is een aantal dagen, gekoeld langer. Als je rechtstreeks uit de fles drinkt niet langer dan een dag en liefst gekoeld bewaard. Veel voedingsbodem is schoon water niet maar bacteriën vermeerderen zich er wel in.