Ruik je wodka echt niet? Ik ruik toch alcohol als ik met mijn neus boven de fles hang of ben ik gek?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
85.9K

Het beste antwoord

Wodka heeft de naam dat het niet ruikt. Dit is de reden dat veel mensen die overdag stiekem drinken ( fles in de tas op het werk) voor wodka kiezen.
Maar op zich is dat vreemd, want de alcohol zelf heeft een specifieke lucht. Dat de alcohol in wodka daarin kennelijk verschilt bij andere alcoholische dranken ( ik vind het namelijk zelf ook minder sterk naar voren komen als bv bij whisky) kan te maken hebben met een in wodka voorkomende stof die de geur van alcohol min of meer neutraliseert.
Zoals sterke after shaves dit ook kunnen doen. (of eau de toilette) Ik sta er soms versteld van hoe zulke watertjes, zelf nota bene op basis van alcohol, kunnen afleiden / maskeren.
Dat je de alcohol boven de fles wel ruikt kan te maken hebben met de concentratie en de nabijheid. Het is dan wel heel erg veel en heel nabij. De drinker neemt niet (altijd..) een hele fles tegelijk en ademt ook niet altijd van zo dichtbij plaf in je gezicht. Ik kan zelf ook niet geloven dat je dan niks ruikt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (8)

Daarvoor zul je naar de psychiater moeten gaan,dat kunnen wij van hieruit niet beoordelen. Wat betreft die wodka,misschien is er een geurstof toegevoegd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nou, ik ruik het niet hoor.... Misschien verbeld je je dat je alcohol ruikmt omdat je onbewust niet kunt geloven dat je het niet ruikt.
Heb je ook al eens geprobeerd bij iemand te ruiken of ze wodka gedronken hebben? Dat ruik je dus echt niet!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wodka is een drank die bijna geurloos is, dat komt doordat er bijna alleen maar water en ethanol inzit, wat beide nagenoeg geen geur heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Inderdaad de alcohollucht blijf je ruiken en ook eventueel toegevoegde kruiden, maar het wordt minder opgemerkt omdat het anders ruikt dan bier, jenever of whisky, gewoon minder bekend.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verhaal gaat dat je het niet kunt ruiken als je het gedronken hebt (dus geen kegel).
Dat de wodka op zichzelf weinig geur heeft zal daarbij meespelen - en ja, als je met je neus boven de fles gaat hangen ruik je wel degelijk alcohol, maar die ruik je ook als je boven een flesje Sterilon gaat hangen. Wodka heeft geen aroma's zoals bijvoorbeeld cognac of whisky wel hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als kenner en gediplomeerd alcoholist kan ik mededelen dat wodka wel ruikt!

Je moet rustig de geur op snuiven uit een glas of fles en het ff op je laten inwerken! Dan ruik je duidelijk een pure alcohol lucht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Net als de meeste andere sterk-alcoholische dranken heeft Wodka zijn eigen kenmerkende geur.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van horen zeggen : dit hangt sterk af van hoe zuiver de wodka is. Echt kwaliteitswodka die tot 3x gedestilleerd is ruikt slechts weinig. Tweederangswodka ruik je net zo goed als andere alcoholische dranken.