Hoeveel bier moet ik minimaal per dag drinken om gezond te blijven?

Ik heb het gevoel dat ik nu te weinig binnenkrijg

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
2.1K

Antwoorden (6)

Te veel bier is sowieso niet gezond. Nuttig gemiddeld niet meer dan 2 glazen alcohol per dag.

Bij een aantal van 1 a 2 glazen per dag hebben onderzoekers aangetoond dat er een aantal positieve effecten lichamelijke effecten optreden. Alcohol veroorzaakt in gemiddelde, lichte doseringen een bloedvatverwijding in alle bloedvaten. Het zorgt dus voor een algemene doorbloeding van het gehele lichaam. Mogelijk door die verwijding van het vaatstelsel neemt de diastolische bloeddruk licht af. De kans op hart- en vaatziekten neemt bij dagelijks 1 a 2 glazen (rode) wijn wat af. Omdat dit voor andere dranken niet is aangetoond hangt het effect mogelijk niet samen met de alcohol in de drank, maar met andere stoffen in de wijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Uberhaupt geen alcohol drinken is het beste
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Gewoon blijven drinken tot je in slaap valt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Als je het gevoel hebt dat je nu te weinig binnenkrijgt, moet je blijven doordrinken tot je het gevoel krijgt genoeg te hebben.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een half kratje lijkt me voldoende om dat nare gevoel weg te nemen