Ja, dat kan met een apparaat als Sodastream.
Ritsuka
4 jaar geleden
Ja, prik kan je ook zelf aan water maken, dus ook zonder gebruik van een apparaat, we noemen dat wel sodawater.
Je doet het dan net als de uitvinder ervan het vroeger deed, door wat natriumbicarbonaat toe te voegen aan water.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Sodawater
===
Het maken van sodawater is ontdekt, of uitgevonden in 1767 door Joseph Priestley, een wetenschapper uit de 18e eeuw.

Sodawater werd vroeger gemaakt door soda (vooral dubbelkoolzure soda, natriumbicarbonaat) aan water toe te voegen, waarbij koolzuur vrijkomt. Door deze methode van fabricage bevat sodawater vrij veel natrium, een van de componenten van keukenzout. Spuitwater bevat minder natrium. Spuitwater wordt veel in cafés gemaakt en dan verkocht als spa of mineraalwater.
===
natriumbicorbonaat wordt ook wel zuiveringszout genoemd.

https://www.bol.com/nl/p/natriumbicarbonaat-800-mg/9200000080482321/?Referrer=ADVNLGOO002049-G-57469656719-S-487616747499-9200000080482321&gclid=Cj0KCQjw2efrBRD3ARIsAEnt0ejBCVNzmgaZUK_sjWxRsJmDqMrnNwH1s0cjle-CXgln66FjMtyFFQkaAq-3EALw_wcB
Toegevoegd op 12 september 2019 12:17: tekst
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
heel erg bedankt ik ga het proberen