Alcohol + muziek sneller aangeschoten?

Als ik thuis alcohol drink dan lijk ik minder snel aangeschoten te zijn dan als ik uitga. Mijn eigen theorie is dat dat door de harde muziek komt maar hoe kan dat? Het is niet zo dat ik meer drink.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
1.3K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goeie +!
Ik heb dat ook, ik denk dat het komt door de sfeer komt, een psychologische factor dus..

Antwoorden (3)

Muziek heeft geen invloed op het aangeschoten raken. Wat wel kan uitmaken is dat je tijdens het uitgaan vaak staat in het cafe of de disco en thuis vaak zitten je drankje drinkt. Zittend valt het je minder snel op dat je aangeschoten raakt.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Je gaat waarschijnlijk gewoon sneller drinken. En dan raak je sneller dronken. Als je dat ook nog combineert met de psychologische omgevingsfactoren, bepaalde verwachtingen van jouw kant, kan het zijn dat je je inderdaad sneller dronken voelt/ bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Op het moment dat je alchol drinkt en aan het uitgaan bent verbruiken je zintuigen energie van je normaal gesproke ook zouden helpen bij het verwerken van alchol.
Daarom word het minder snel verwerkt, en word je wat sneller aangeschoten.
Een heel klein verschil moet dit zijn overigens!