Kan je een smoothie maken met blauwe bessen, rode appel en komkommer?

Ik heb alleen maar komkommer, blauwe bessen en rode appel in huis, maar het probleem is dat ik morgen een smoothie moet hebben voor school

Toegevoegd na 46 seconden:
Ik heb wel gewoon yoghurt en melk

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
in: Dranken
2.3K
Erna55
6 jaar geleden
Maak het en proef maar.
Ritsuka
6 jaar geleden
Zal vast wel smaken, 2x fruit maakt het zoet.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Uiteraard kan dat, of het lekker is is natuurlijk een heel ander verhaal
dudemeister
6 jaar geleden
Mijn tip; tjek de supermarkten, ik sla altijd extra in als de dozen met diepvriesfruit in de aanbieding zijn. Altijd iets op voorraad en gelijk je smoothie koud!

Antwoorden (2)

Blauwe bessen, rode appel, komkommer, yoghurt en melk, klinkt goed, maar: Ik mis een banaan OF havermout.

Je hebt een van de twee nodig. Dat is de basis, daarna yoghurt of melk en vervolgens is het prima met komkommer (of spinazie) met appel en blauwe bessen. Twee vruchten is lekker, blauwe bessen is super gezond.

Probeer het maar, hoewel je echt een banaan of een handje havermout nodig hebt.. Is er niet een buurvrouw/-man of vriend/vriendin die je even kan bellen en een banaan of kopje havermout lenen?
Dat maakt het hele verschil. Nu wordt het een veel te vloeibare, waterige toestand.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Inekez1
6 jaar geleden
Wat een onzin dat er perse banaan of havermout in zou moeten. Banaan is wel lekker, maar echt niet noodzakelijk. Er zijn tig lekkere smoothies te maken zonder. Gebruik yoghurt in plaats van melk, dat scheelt aanzienlijk in de dikte van het geheel.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Als je alleen maar komkommer, yoghurt, appel en blauwe bessen erin doet wordt het veel te dun, te vloeibaar.
Of een banaan lekker is, is persoonlijk. Daar gaat het hier helemaal niet om. Het gaat niet om lekker maar om binden met banaan of met havermout. Bovendien is het een kwestie van maaltijd-vervanger, begrijp ik als vs de smoothie voor school wil maken. Havermout en/of banaan vult meer. Banaan maakt het zoeter,
afgezien van ander extra fruit.
Vs heeft 'gewoon' yoghurt, maar zelfs Griekse yoghurt bindt niet, al is deze wel aanzienlijk dikker van substantie. Als voorbeeld: Ontbijt/maaltijdverangers: dit zijn recepten van ontbijt-smoothies, met zowel banaan als havermout:

https://www.voedzaamensnel.nl/ontbijt/ontbijt-smoothie-van-banaan-en-havermout/
http://lovemyfood.nl/lovemyfood.nl/ontbijtsmoothie-banaan-en-havermout/
Uiteraard kan je dit maken... de kleur zal echter niet echt aantrekkelijk zijn. Ik denk ook dat het qua smaak beter is om alleen de bosbessen te mixen met evenveel yoghurt als melk en er een zakje vanillesuiker en/of honing door te doen.
Je kunt ook komkommer en appel samen mixen met water of yoghurt/melk. Het is wel lekkerder om er iets van meer smaak bij te doen zoals wat citroensap, 1 lepel honing en wat gehakte gember o.i.d. Komkommer is erg flauw van smaak. Verse kruiden als munt kunnen er ook erg goed bij als je dat toevallig ook in huis hebt.
amc