Het verschilt per merk sinaasappelsap. Die zijn gemaakt van concentraat met water zijn veel geler dan de versgeperste soorten die duidelijk meer oranje lijken.
Amadea
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Geel
Dat is verschillend, de ene keer is het geel en de volgende keer is het oranje.

Het heeft te maken met de soort sinaasappel. De ene soort is de andere niet en heeft dus niet precies dezelfde kleur , kan vermoedelijk ook nog aan de oogst liggen. Aan het weer, dat is ook niet altijd hetzelfde.

Dat heeft soms ook te maken met de kijker. Jij zegt dát is geel en een ander noemt het oranje. Dat kan.

Toegevoegd na 9 minuten:
(uit de bron)
"Er bestaan ongeveer 2000 sinaasappelrassen, hiervan worden er om en nabij de 100 op grote schaal geteeld. Enkele tientallen rassen worden regelmatig op de Europese markt aangeboden.
Om een beetje het overzicht te houden wordt er onderscheid gemaakt in ‘blonde sinaasappels’, ‘bloedsinaasappels’ en ‘navelsinaasappels’.

Enkele van de rassen zijn:
– Navel of Washington Navel (handsinaasappel, ovaalrond, navel, oranjerood, zeer zoet)
– Navellate – mutant van Washington Navel (handsinaasappel, rond, pitloos, oranjerood, zoet en sappig)
– Salustiana (hand- en perssinaasappel, rond of platrond, helder- tot diep oranje, weinig pitten, zoet)
– Sanguina Redonda of Rond Sanguina (bloedsinaasappel, rond en soms wat plat, diep oranje met rode vlekken, weinig pitten, friszoet)
– Shamouti – soms ook Jaffa genoemd – (handsinaasappel, lang ovaal, dikke schil, oranjegeel, geel vruchtvlees, niet al te sappig, zoet)
– Valencia of Valencia Late (hand- en perssinaasappel, rond of licht ovaal, vrijwel geen pitten, geeloranje, friszoet en sappig)"
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
sinaasappelsap uit een pak is (meestal) wat aan de gele kant doordat er vaak kleurstoffen is toegevoegd. Maar de echte navelsinaasappelen en perssinaasappelen zijn oranje, dat is ook de natuurlijke kleur.