Is filterkoffie beter dan senseo?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
8.4K
Ritsuka
8 jaar geleden
beter voor wat?
paulus811
8 jaar geleden
Senseo is gewoon filterkoffie in een pad.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Wat soms gebeurt met apparaten is dat ze constant aan het koken zijn, zodat je sneller koffie hebt. Als dat het geval is, dan is het iets minder goed, omdat zo de zuurstof uit het water gaat. Senseo is makkelijk, maar met filterkoffie kan je wellicht iets meer sturen wat je lekkerder vindt. Sterke of wat slappere koffie. Verder is er weinig verschil volgens mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hier kun je lekker mee discuseren :)
http://www.koffiepraat.nl/forum/viewtopic.php?t=438&start=10
Amadea
8 jaar geleden
Of het beter is weet ik niet, maar wel dat ik het twintig keer zo lekker vindt! Senseo smaakt helemaal niet naar koffie, maar is een soort bitter vocht met luchtschuim.
Ritsuka
8 jaar geleden
@bordeknor waarom is het slecht als er 'zuurstof uit het water gaat'? en hoe werkt dat proces precies dan? want water is waterstof en zuurstof samen, als de zuurstof weg zou gaan, houd je alleen waterstof over, wat explosief is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Ritsuka: In water is ook lucht opgelost. Denk aan vissen die water langs hun kieuwen laten stromen. Door het koken gaat de lucht uit oplossing. Of het goed is of niet, dat weet ik niet.

Antwoorden (2)

Filterkoffie is niet beter noch slechter dan Senseo. Omdat bij beide soorten de koffie wordt gefilterd, blijven de lipiden achter in het papier. Na onderzoek is gebleken dat ook het dunne papier van een koffiepad net zo veilig is als het papier van een koffiefilter.
De lipiden zijn namelijk verantwoordelijk voor een verhoogd cholesterol en niet de cafeïne zoals soms werd aangenomen. Bij filterkoffie worden deze in het papier opgenomen en aldus onschadelijk gemaakt.

Mensen die gezond zijn en waar een lichtverhogend cholesterol niets uitmaakt, kunnen alle soorten koffie drinken. Mensen die op hun cholesterolgehalte moeten letten, kunnen echter beter geen filterloze koffie drinken zoals Turkse koffie, koffie uit een cafétiere, espresso of gekookte koffie. Ook door het koken zelf wordt het licht cholesterol verhogend effect nog iets groter als de koffie wordt gekookt.
amc
8 jaar geleden
Ikzelf vind de smaak van filterkoffie beter. Weet je dat ze in Hamburg pads hebben verboden omdat het gigantisch vervuilend zou zijn? Geldt voor mij als een extra argument.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het gaat niet om de pads, maar om de capsules in Hamburg en deze worden alleen geband in de overheidsgebouwen, de inwoners van Hamburg mogen ze gewoon gebruiken:
https://www.koffievergelijk.be/blog/koffiecapsules-zorgen-voor-enorme-afvalbergen