Waarin zitten naast alcohol het minste schadelijke bijstoffen , in vodka of in wijn?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Dranken
3.5K

Het beste antwoord

Dat zal wodka zijn.
Wodka bestaat, in pure vorm, uit alcohol (ethanol) en water. Het woord wodka kan je dan ook vertalen vanuit het Russisch (vodka) naar 'watertje'.
Net als bij iedere drank zijn er goedkope varianten beschikbaar met een kleine hoeveelheid additieven zoals suiker, glycerol of citroenzuur.
Deze komen echter niet voor in goed gefilterde wodka's en zijn welbeschouwd niet eens schadelijk.

Wijn kent meerdere additieven, waarvan sommige mogelijk schadelijk zijn, zoals acetaldehyde, dimethyl dicarbonaat en sulfieten.
Nu zal je daar bij het drinken van enkele glazen niet bijster veel last van hebben, maar sec in vergelijking met wodka bevat wijn meer schadelijke additieven.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dat is voor beiden min of meer gelijk. De kenmerkende onderdelen van wijn en wodka zijn in hoeveelheden zo klein dat die vergelijking niet zinnig is. De hoeveelheid alcohol in wodka en wijn is veel groter en dat is op zich het meest schadelijk.