Waarom is her bij het onwerp van de Senseo niet beter nagedacht over energie gebruik?

Waarom warmt een Senseo meteen warm water op voor het volgende kopje als je er net een gezet hebt, dat is toch energie verspilling

Beter zou zijn dat je dat met een knopje aan/uit zou kunnen zetten.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
1K

Het beste antwoord

Voorheen had je een machine met een koffiepot op een warmhoudplaat. Deze werd ook electrische verwarmt en kostte ook energie.

Op deze website is het hele energieverbruik eens doorgemeten:

http://www.besparingsmeter.nl/2009/05/15/energie-besparen/de-resultaten-het-stroomverbruik-van-de-senseo/

De conclusie is dat het mee valt en dat je stroom kunt besparen door het apparaat uit te zetten als je daarna geen koffie meer wilt.

Toegevoegd na 2 minuten:
Over het algemeen staat Philips er wel om bekend dat het probeert het stroomverbruik omlaag te brengen. Ik kan me dus niet voorstellen dat er niet over na is gedacht.

Toegevoegd na 3 minuten:
In ieder geval schakelt de Senseo na 30 minuten automatisch uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Dan zet je hem toch uit, daar is de uit/aan knop voor, die grote knop in het midden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-) +
Vaak wil je meer dan een kopje zetten. Dan is het wel handig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het water wordt niet verwarmt in het watereservoir zoals bij een koffiezetapparaat, voel maar eens, dat wordt niet warm. Het water wordt pas verwarmd ín het senseo apparaat. Het is dus niet zo dat de hele bak water verwarmd wordt. Dus per 1 of 2 kopjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is kost minder energie om een toch al warme ruimte met langzaam binnenstromend water direct te verwarmen voor het volgende kopje dan het koud binnen laten stromen en dan pas te gaan verwarmen als je het nodig hebt.

Vergeet ook niet dat de Senseo al heel lang geleden uitgevonden is en dat er toen nog minder draaide om energiezuinigheid maar meer om bruikbaarheid.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
zo heel lang geleden is het niet de eerste Senseo kwam in 2001 op de markt.
dan doe je er gewoon net zoveel water in als je nodig hebt dan heeft hij niets meer om op te warmen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Heb je wel een Senseo?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gelukkig niet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat verklaart je antwoord. De senseo verwarmt namelijk niet het water in het reservoir. Alleen het volgende kopje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
- als je niet weet hoe het werkt , antwoord dan ook niet..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat een onzin cindy ik probeer een suggestie te geven dmv mijn antwoord
dus jij antwoord alleen als je het zeker weet
dan zul je wel altijd het beste antwoord geven