Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is slimmer: eerst helft afgesloten zak koffiepads opmaken of bewaarbus?

Als ik een zak koffiepads koop, past daar maar de helft van de zak in mijn bewaarbus. Daarom sluit ik de zak altijd af met een klem en stop de andere helft dus in de bewaarbus. Maar wat is slimmer qua versheid van de pads om eerst op te maken: de bewaarbus, of de afgesloten zak?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik zou adviseren de afgesloten zak. Wat ik gedaan heb, is er een tweede bus bijkopen. Koffie, ook al goed afgesloten in een zak, verliest snel haar aroma en daarmee de versheid.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dat hangt van de kwaliteit van de bewaarbus af. Als deze van bijvoorbeeld Tupperware is, kun je tijdens het sluiten van het deksel de lucht eruit persen. De pads blijven dan zeker langer goed dan in een zak die natuurlijk nooit luchtdicht meer is. En de smaak van de koffie in de pads gaat achteruit als er lucht bij komt.

Een nieuwe bus kopen die goed afsluit en waar een hele zak in past, is natuurlijk de beste optie. Kleinere verpakkingen kopen kan natuurlijk ook nog, mits je de smaak goed vindt en de iets hogere prijs ervoor over hebt.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
In ieder van de beiden gevallen moetje zien de koffie(pads) zo min mogelijk in contact te laten komen met lucht en ze in de koelkast bewaren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb ik ook altijd. De bus sluit luchtdicht af met weinig kopruimte.
Daarom maak ik de zak eerst leeg.
Zelfs een 50 stuks verpakking ligt toch niet langer dan 2 weken.
Nooit niks aan geproeft. Maar dat kun je zelf ook wel merken.
Mits je geen supervochtig huis hebt en je de zak wat sluit door bijv. oprollen merk je geen verschil.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding