Toegelaten hoeveelheid alcohol (in %) bij antidepressiva?

Als zeventien jarige puber ga ik graag eens uit en drink ik wel eens een glaasje. Ik ben totaal geen alcohol liefhebber, maar af en toe lust een wel eens een glaasje Kriek of een Wdk: Original Blue Wodka. Ik neem nu ongeveer een jaar antidepressiva, en ik vraag me af wat de maximale toegestane hoeveelheid alcohol is op een dag. Door de dag heen drink ik enkel frisdrank, water en koffie, maar zoals vermeld, één keer in de week drink ik eens een glaasje. Maar, zoals dat gaat, komt er af en toe wat nieuws op de markt. Ik weet dat een Kriek zo'n 4.8% alcohol bevat en een Wkd: Original Blue zo'n 5.5 à 4.5%. Ik let er ook altijd op dat ik maar één glas, flesje of blik per avond op heb, dus pak dat ik gemiddeld zo'n 5% alcohol per week binnen krijg. Mijn antidepressiva neem ik dagelijks 's avonds om 5u in bij het avond eten, en het merk antidepressiva dat ik gebruik is Sertraline (regelt vooral bipolaire stoornissen, sociale angst, en paniek). Bij voorbaat dank voor uw tijd!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Dranken
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
als het goed is zit er een bijsluiter bij. en voor wat ik weet is dat neit erg goed alcohol erbij
Ritsuka
10 jaar geleden
Dit kun je beter met je huisarts overleggen

Antwoorden (1)

Dat is moeilijk te zeggen, want dat verschilt ook per persoon. Wat kan je lichaam hebben. Ik zelf slik al 7 jaar efexor. Ik dacht in het begin dat ik helemaal geen alcohol mocht. Mijn psychiater zei toen dat dat gewoon mag en dat er heel veel jongeren anti depressiva slikken en er gewoon bij drinken zoals ze altijd deden! Ik zelf ben twee keer goed dronken geweest terwijl ik ze slikte en er was niets aan de hand. Ik zou het voor de zekerheid even navragen bij je psychiater of huis arts. Die weten het meestal wel.