hoeveel lieveheersbeestjes passen er in en blikje cola?

Ik heb het nog nooit geprobeerd

Weet jij het antwoord?

/2500

Een stuk of 100. Daarna is er geen plek meer door de Cola.

Ik gok 1500. Wanneer weet ik of dit klopt?

1 blikje is 330 ml 1 lieveheersbeestje is ongeveer 5-8mm lang. Zeg 3 mm hoog. Dan kan je zeggen dat een lieveheersbeestje grofweg 0.5*0.3*0.3 cm = 0.045 ml ruimte in neemt. 330 / 0.045 = 7333 lieveheersbeestjes gaan er grofweg in een blikje. moet je het blikje wel eerst leeg drinken. [Ik neem aan dat je het niet wilt gaan proberen, dat zou een beetje gemeen zijn..

Meer dan jij er in een mensenleven in je tuin zult kunnen vangen.

Geen één als het blikje nog dicht zit.

Ik denk wel zo'n duizend. We hebben al eens honderden overwinterende lieveheersbeetjes gehad achter een klep van het rolluik. Ze kwamen allemaal in de slaapkamer terrecht en ik heb ze stuk voor stuk allemaal in een potje gedaan om ze vervolgens een ander plekje te geven om de winter door te komen. Ik heb ze geteld toen ik ze in het potje deed en dat waren er ongeveer 2 honderd. Dus naar schatting zeg ik, er passen er wel een duizend in een cola blikje.

Ligt aan diverse omstandigheden.. In een blokje vol cola past er geen meer. Bij grote exemplaren lieveheersBEESTEN passen er minder dan bij de kleintjes. Klein blikje=minder beestjes, in-elkaar-gedrukt blikje=minder beesies. Succes met proberen! Tip: knoop de beestje eerst even vast aan een wc rol, als ze dan wegvliegen kan je ze zo uit de lucht terug trekken.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100