hoeveel lieveheersbeestjes passen er in en blikje cola?

Ik heb het nog nooit geprobeerd

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarom wil je dat weten?

Antwoorden (7)

Een stuk of 100. Daarna is er geen plek meer door de Cola.
14 jaar geleden
Ik gok 1500. Wanneer weet ik of dit klopt?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1 blikje is 330 ml
1 lieveheersbeestje is ongeveer 5-8mm lang. Zeg 3 mm hoog. Dan kan je zeggen dat een lieveheersbeestje grofweg 0.5*0.3*0.3 cm = 0.045 ml ruimte in neemt.

330 / 0.045 = 7333 lieveheersbeestjes gaan er grofweg in een blikje.

moet je het blikje wel eerst leeg drinken.

[Ik neem aan dat je het niet wilt gaan proberen, dat zou een beetje gemeen zijn..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meer dan jij er in een mensenleven in je tuin zult kunnen vangen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Die kun je gewoon bij de colablikjes kwekerij kopen,die blikjes.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het ging erom hoeveel lieveheerstbeestjes er in een blikje cola passen, niet hoeveel blikjes cola er in een lieveheersbeestje passen... Beter lezen Peter :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
nemmunie kwaluk hoor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
jouw nooit peter.. Ik vraag me trouwens wel af hoeveel muisjes er in één sinaasappel passen..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Randamijntje...(puntjes zijn van mij hoor)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
caramba... 't gaat lekker, ik weet dat het mandarijntjes zijn en tik sinaasappel... zo ben ik de hele dag al bezig. Tijd om naar huis te gaan lijkt me, voordat ik de boel bij een klant nog ga vernaggelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik dacht,dat IK lekker de hele dag antwoorden kon geven,omdat ik thuis zat! Heb je dan zo veel tijd & vrijfheid op je werkplek,dat dat zo maar kan? Is mij nooit gelukt,nog afgezien,dat pas in mijn laatste 2 werkzame jaren we de beschikking kregen over een computer en daarnaast ook nog alles handmatig moesten bijhouden,voor het geval dat het masjien het niet goed deed!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wel, gezien het feit dat ik op dit moment voor vandaag nog:
# 95 antwoorden mag geven
# 45 reacties mag plaatsen
# 23 privéberichten mag sturen Ziet het er naar uit dat ik dus 5 antwoorden, 5 reacties en 2 PB's geplaatste heb over de hele dag, dus dat valt best wel mee met tijd die ik er aan kwijt ben. Ik werk in de IT en ben momenteel vooral bezig met het schrijven van scripts om dingen in een database te kunnen aanpassen. Als ik een script aan het draaien ben, gebeurt het geregeld dat ik gewoon een minuut of 10 aan het wachten ben op resultaat.
Geen één als het blikje nog dicht zit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk wel zo'n duizend. We hebben al eens honderden overwinterende lieveheersbeetjes gehad achter een klep van het rolluik. Ze kwamen allemaal in de slaapkamer terrecht en ik heb ze stuk voor stuk allemaal in een potje gedaan om ze vervolgens een ander plekje te geven om de winter door te komen. Ik heb ze geteld toen ik ze in het potje deed en dat waren er ongeveer 2 honderd. Dus naar schatting zeg ik, er passen er wel een duizend in een cola blikje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan diverse omstandigheden.. In een blokje vol cola past er geen meer. Bij grote exemplaren lieveheersBEESTEN passen er minder dan bij de kleintjes. Klein blikje=minder beestjes, in-elkaar-gedrukt blikje=minder beesies.
Succes met proberen!
Tip: knoop de beestje eerst even vast aan een wc rol, als ze dan wegvliegen kan je ze zo uit de lucht terug trekken.