hoe maak je citroen limonade ?

ik wil graag met mijn stief broertje cirtoen limonade maken maar ik weet niet hoe je dat moet maken.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
2.2K

Antwoorden (4)

INGREDIËNTEN
4 citroenen, geperst
4 el suiker (of meer naar smaak)
750 ml ijskoud water
4 takjes verse munt

BEREIDEN
Meng het citroensap met de suiker. Schenk er het ijskoude water bij en verdeel over 4 longdrinkglazen. Garneer met een takje verse munt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Doe het sap van 6-8 citroenen samen met 250 gr. (riet)suiker in een pannetje en breng dit aan de kook.
Laat zo'n 15-20 min. borrelen tot de vloeistof dikker wordt.
Giet de ontstane siroop in een brandschoon flesje en sluit meteen af terwijl de siroop nog heet is. Om een goed schoon flesje te krijgen moet je het even in kokend water
'uitkoken'.
Voor een glas limonade meng je een bodempje siroop met koude spa rood of gewoon 'stil' water.

Je kunt ook ijskoude thee nemen i.p.v. water.
Ook lekker is het om half water/ half sinaasappelsap te nemen.
amc
11 jaar geleden
Je kan ook gewoon goedkoop zo'n flesje citroensap kopen, 5 koppen water, 1 kop suiker en dan de suiker hierin oplossen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Citroenlimonadesiroop.

Ingrediënten:
15 citroenen (1 liter sap)
15 suikerklontjes
1 l water
1,5 kg geleisuiker

extra:
citruspers
3 flessen van 1,5 liter
(zesteur)

Bereiding:

Maak 5 citroenen goed schoon, droog ze en wrijf met de suikerklontjes flink over de schil (of gebruik de zesteur voor het dun schillen van 2 citroenen).
Pers alle citroenen uit en meet 1 liter sap af. Vermeng het sap met de suikerklontjes, water en geleisuiker.
Breng het mengsel aan de kook en 1 minuut flink laten koken onder licht roeren.
Schep het schuim van de siroop, zeef de siroop en schenk het in de goed schoongemaakte flessen.

1 jaar houdbaar op een koele plek.