Hoe moet je vodka drinken gemengd met appelsap?

We geven een feestje en willen ons eens goed laten gaan. Iedereen blijft slapen dus van alcoholcontrole hebben we geen last.
Vodka is rond de 35 procent alcohol. Wanner we deze mengen met appelsap smaakt het waarschijnlijk beter.

Hoeveel mag men per persoon hiervan nuttigen (dus vodka gemengd met appelsap), zodat we niet afgevoerd moeten worden? Dus max aantal cl in welke tijdspanne?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Dranken
15.7K
Cryofiel
14 jaar geleden
"We geven een feestje en willen ons eens goed laten gaan." Wat een armoe, geestelijk en persoonlijk, als je alcohol nodig hebt om je eens "goed" te laten gaan...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou het houden op 2 glazen in verhouding 1 deel wodka tegen 9 delen appelsap, weet je zeker dat je niet te ver gaat.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Cryofiel: Niet te streng zijn. ;) Iedereen heeft weleens zijn brood en spelen nodig...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
@Yvib:
hoeveel cl wodka en hoeveel cl appelsap in één longdrink glas van 25 cl ongeveer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het feit dat ik er me vragen over stel wat mijn vrienden willen doen (dus een fles vodka naar binnen werken in groep), ga ik vooraf dus alle risico's na hé, onder andere: ze blijven slapen én ik wil nie dat er iemand afgevoerd moet worden ik wil dus op alles voorbereid zijn en dankzij jullie kan ik wat kennis opdoen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
de boog moet niet altijd gespannen zijn!!!!!
dus we winnen vooraf informatie in, vooraleer we eraan beginnen hé Cryofiel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik lijk nu precies dronken want ik kan niet meer een uitdrukking fatsoenlijk opschrijven... LOL
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ongeoefend is een fles Wodka met z'n zessen zonder schade te doen. Geoefende drinkers doen een fles alleen...

Het beste antwoord

Jus d'orange is een lekkerdere oplossing. Ongeveer 1/5 wodka op 4/5 jus d'orange. Cola gaat ook goed :-D zelfde verhouding. Hoeveel je op kunt hangt er per persoon vanaf. Lichaamsgewicht en omvang speelt een rol, en ook hoe ervaren iemand is als drinker. Met zijn 4en een liter wegwerken moet wel lukken zonder er ziek van te worden. Maar: Luister vooral allemaal naar je lichaam en als iemand eerder afhaakt daar niet flauw over doen. Iedereen reageert anders op sterke drank. Drink ook niet te snel achter elkaar, hoe sneller je "tankt", hoe groter de kans dat er mensen gaan overgeven. Fijne avond :-D
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Gewoon een 4 cl borrelglaasje erbij. Of twee als je dat beter vindt smaken.

Het gaat om standaardglazen. Als je in een normale tempo standaardglazen drinkt, hoef je niet afgevoerd te worden... Ieder standaardglas heeft dezelfdfe hoeveelheid alcohol erin zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Vodka en Wodka is werkelijk met alles te mixen! En ook met alles lekker! Ik hou het bij spa rood met een scheurtje aanmaak limonade..
Beetje afhankelijk van het publiek hoeveel ervan genuttigd kan worden. Ik persoonlijk zou het houden bij 2 longdrinks per uur.

Toegevoegd na 32 seconden:
1derde vodka, 2derde mixdrank
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hier is geen standaard voor te geven. Ik kom voor mijn werk veel in Polen en Rusland en Vodka mengen is spotten met de goden volgens hun. persoonlijk vindt ik pure Vodka ook het lekkerst mits het een echte goede zuivere Vodka is. bepaalde merken kun je inderdaad beter mixen anders is het echt niet te drinken. Probeer eens Russian Standard of Bison Vodka( met de grasspriet er in)
Terug komen op de vraag denk ik dat je gemengd wel een stuk of 4 per uur kunt aanhouden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Helemaal mee eens.de zubrowka bizon gras wodka die moet je als je liefhebber bent gewoon puur drinken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waar kan je die kopen? in de carrefour? in de carrefour ligt gewone wodka waarschijnlijk en die vind ik niet te drinken, dus best mengen met appelsap dan?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Smirnoff is echt de onderste grens wat je zo kunt drinken... erboven is het zonde om te mixen, eronder een 'must'. Kenners zullen Smirnoff mixen en wat er onder ligt, gebruiken om de tafel schoon te poetsen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zeggen soms als je vodka voor de eerste maal drinkt, je direct moet "blussen" met water ofzo :) Maar als je vodka mengt met sinaansappelsap, smaakt dan de vodka ook nog zo vuurachtig? Dus moet je dan niet meer vlug water erachter drinken?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, anders kun je overwegen alleen sinaassappelsap drinken... ?
Wodka met jus is lekker, maar kan je niet van doordrinken.
1 borrelglas wodka in een longdrinkglas bijvullen met 7-up is heerlijk en daar kan je heel veel van op, zonder misselijk te worden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hebben ze 7-up in de carrefour liggen? verkopen ze dit in alle warenhiuzen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
7-up, is een merk. Maar gewoon een up-drank.
Als je vodka wil mixen, is heel lekker met redbull. Tenminste mijn method..
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
met je dit dan gekoeld drinken?
In een longdrinkglas van 25 cl: dus inhoud van borrelglas + de rest van het redbull blikje? Is dat zo goed?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
http://www.dailymail.co.uk/health/article-491765/Mixing-vodka-Red-Bull-deadly-warn-experts.html
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ja hoor.
In tegenstelling tot bier en wijn, merk je van (pure) wodka een lange tijd niets en slaat dan opeens toe. De werking van de alcohol gaat veel langer door. Tegen de tijd dat je met Wodka denkt 'ik heb genoeg' ben je al te laat. Als je dan over gaat op (koolzuurhoudend) water, word je nog verder dronken van het water. Echter zal dit niet gebeuren, als je met z'n 4-6 mensen 1 fles drinkt.

Mengen met appelsap? Met sinaasappelsap is bekend, met up (sprite, 7-up, of cola etc) ook, maar met appelsap ken ik nog niet. Maar probeer het uit, je kunt wodka met bijna alles mixen. Houdt in het begin 1 glas (4cl) wodka aan per glas fris. Een cocktail bevat meestal 1,5-2 glazen (6cl) wodka.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De waarschuwing dat vodka plotseling toeslaat, kan ik beamen - bijna van het ene op het andere moment ben je als een balletje....
Ik vind vodka met tonic het lekkerst gemixed, of als bloody mary : tomatensap, scheutje tabasco, beetje selderijzout en versgemalen peper, en citroenschijfjes. Je kunt dit vantevoren mixen in een grote kan, en in de koelkast (of buiten!!)zetten voor gebruik.