Wat is een limonade met veel koolhydraten?

Ik ben diabetespatient, en doe aan wielrennen en heb al gemerkt dat ik tijdens het wielrennen veel koolhydraten nodig heb.

Nu is mijn vraag, wat is een limonade met veel koolhydraten? ik heb nu Grenadine en daar zit 67 koolhydraten in per 100ML hiervan neem ik nu 200 a 300 ML mee.
Is dit een beetje de max qua koolhydraten per 100 ml of is er nog betere limo hiervoor?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
1.5K

Antwoorden (3)

Beter is om zelf limonade te maken met limonadesiroop wat u moet verdunnen met water.
Dan kunt u het zo zoet maken als u wilt.
Mocht u snel door uw voorraad heen zijn, dan adviseer ik u druivensuiker mee te nemen als reserve.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige sportdrankjes zoals Energizer+ bevatten nog veel meer koolhydraten per 100 ml. Kijk wel uit met wat er allemaal nog meer in kan zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
amc
11 jaar geleden
Vanwege de veel caffeïne in energydrinks is dit niet zo'n goed idee voor diabetici.
amc
11 jaar geleden
corr; cafeïne.
amc
11 jaar geleden
Sorry, is energizer een sportdrank of energiedrank? Ik was meteen geälarmeerd bij het woordje 'energy' en daarvoor geldt de cafeïne waarschuwing. Is het een sportdrankje dan is het geen probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet het niet, vandaar ook mijn waarschuwing.
In Roosvicee zitten over het algemeen veel koolhydraten.
De siroop 'bosvruchten' bevat al 70 per 100 ml.
amc