Moet je alleen de bloemen van Kamille gebruiken om thee te maken of kan ook het blad?

Ik las ergens dat je ongeveer 6 bloemen op een halve liter water gebruikt, maar kan je ook de bladeren meekoken of alleen de bloemen.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Dranken
3.2K

Antwoorden (2)

Nee niet de bladeren gebruiken, dan wordt de thee (of volgens bamibal infusie) bitter, dus alleen de bloemhoofdjes en dan ook eigenlijk niet laten koken maar trekken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is het beste om alleen de bloemhoofdjes te plukken. Je kunt verse gebruiken, maar ook gedroogde kamille. Als je verse kamille hebt, heb je wel meer nodig dan bij gedroogde.

Kamillethee kan helpen bij spijsverterings- en darmklachten, en ook bij angst, stress en om je te ontspannen. Daarom drinken sommige mensen het voor het slapengaan.