is het goed dat je geen fruit eet maar wel sinaasappelsap drinkt?

Of andere fruchtendranken kan het fruit vervangen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken

Het beste antwoord

Je kunt het best vervangen maar neem dan wel de pure sappen, niet de dubbelfrisdingen en vervang liefst maar 1 van de 2x fruit door sap omdat je vaak de vezels mist (al heb je natuurlijk ook nog sinsaasappelsap met vruchtvezels).

Maar: beter sap dan geen vruchten denk ik dan maar. http://www.sante.nl/gezondheid/tip-fruit-vervagen-door-sap.php
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

fruit moet je vooral eten om vitamine C. op de verpakking van deze dranken staat wel welke vitaminen er in zitten. Dus als je genoeg drinkt, kan dit het wel vervangen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Vitamine c is niet de enige reden om fruit te eten hoor! Er zitten ook andere stoffen en in vezels etc
Nee. versgeperste sinaasappelsap wel. Maar pakken uit de supermarkt niet. Er zit heel weinig fruit in.vaak maar 5%. Zoveel kan jij niet drinken. ook zitten er veel stoffen in die minder goed voor je zijn zoals extra suiker en allerlei zuren. Je zou wel fruit kunnen bewerken zoals jij het lekker vind. een geraspt appeltje oplepelen. of een banaan door de melk mixen of door yoghurt. geen suiker en andere ongezonde dingen toevoegen anders doet het meer kwaad dan goed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als het zelfgeperst is kan het wel, maar je kunt beter meerdere soorten fruit eten omdat daar weer verschillende dingen inzitten. Sinaasappelsap uit de winkel zit veel water enz. daar heb je niet veel aan.