waarom is er geen 100% mangosap te koop??? maximaal 17% of is het duurder dan alcohol? want verkopen ze tot 42%(in nl)

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.7K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wil ik ook weten!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Alcohol gaat tot 80%. Strohrum. Bioethanol niet meegerekend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als we er van uitgaan dat Absinthe met 85% alcohol verkocht word, waarom is word er dan geen 100% mangosap verkocht, want dat is toch veel gezonder.

Het beste antwoord

Een alcoholpercentage kun je niet vergelijken met een vruchtgehalte in sap - ik neem aan dat je dat bedoelt.
De meeste vruchtensappen in Nederland worden gemaakt door vruchtenconcentraat aan te lengen met water, vaak ook met wat (ook aangelengd) appelsap of sinaasappelsap. Zo kun je een drank maken met de juiste smaak, de juiste dikte en structuur.
Veel sappen bestaan vooral uit appelsap, omdat dat goedkoop is en een goede zoetzuurbalans heeft.
Daarnaast: pers zelf eens een mango uit. Dat zal je niet meevallen, dan is aanlengen met een scheut sap van een andere vrucht toch wel makkelijker...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Zal te weinig vraag naar zijn, 100% sap is duurder als sap waar 17% in zit.
Naar drank met 42% alcohol is wel vraag.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100% sap is duur in transport en niet zo lang houdbaar. Hele mangos transporteren is ook duur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
100% mango geeft een veel te dik sap; ik maak wel eens cocktails met verse mango, en er moet nog heel wat ander sap en alcohol bij voor het echt drinkbaar is. Anders is het echt een soort pap en dat drinkt niet lekker weg.
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ben het niet met je eens, hoor : in Saoedi Arabië kan je ter plekke geperst mangosap (100%) drinken in de tentjes, waar de ook van die vleesspiezen hebben, en het is 'vurrukulluk' : een beetje de dikte van karnemelk.
Het is natuurlijk wél eten en drinken tegelijk : een heel glas is echt een maaltijd, zo vult het...Maar o, zo lekker!!!