Kun je koffielikeur maken met zoetstof in plaats van kandijsuiker? Dit voor suikerpatiënten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
2.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn moeder had Diabetes en daarbij gaat het om koolhydraten,niet specifiek om suikerinname.
Dat is een achterhaald idee!

Het beste antwoord

Je kan dit proberen, maar het is zo dat de suiker, ongeveer 300 gram per liter likeur, de drank tevens een zekere stroperige structuur geeft. Als je de suiker vervangt door een zoetstof zonder er een verdikkingsmiddel aan toe te voegen krijg je een waterachtige likeur, eerder vergelijkbaar met koffie waarin een scheut gin in zit. Ik zou er zeker een verdikkingsmiddel aan toe voegen zoals bv. gelatine, voor zover suikerpatienten dit mogen gebruiken, dat weet ik niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ik denk niet dat dat echt lekker wordt.
mag de suikerpatient wel alcohol?
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het is achterhaald dat een suikerpatient geen suiker mag hebben.
anneliez
12 jaar geleden
Ik zou ook liever 1 glaasje goede dan 3 namaak drinken
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Suiker in beperkte hoeveelheden en alcohol hetzelfde, de combinatie is dus niet echt best voor suiker patiënten, alhoewel één glaasje best wel eens zou mogen, afhankelijk van de mate van suikerziekte en hoe men ingesteld is.
Volgens mij wordt dat niet lekker en suikerpatiënten moeten ook opletten met alcohol. Als ik me niet vergis speelt de suiker ook een rol bij de gisting, dus zonder suiker gaat dat niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mag de patiënt wel alcohol dan? In alcohol zitten ook suikers