Muntthee varianten

Regelmatig zet ik een pot verse muntthee: pluk een flinke bos munt uit de tuin, spoel het een beetje af, kneus de blaadjes en doe ze bij het gekookte water. Dan doe ik er nog een beetje honing bij en laat 't trekken.
Nu ben ik benieuwd naar tips, wat kan er nog meer bij en zijn er lekkere varianten op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
1.4K

Antwoorden (6)

Andere soorten munt gebruiken, ander soort blaadjes, frambozenblad bv. Gedroogd fruit toevoegen
12 jaar geleden
Groene thee met daarin een takje munt is heel verfrissend en erg lekker
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Op de marokkaanse manier:
een (ongeveer) eetlepel chinese thee in de theepot doen(voor meerdere koppen thee). Daar doe je een beetje gekookte water in om zo de thee te wassen, het water schenk je weg zodat de thee in de pot blijft. Herhaal dit nog eens
Als de Chinese thee schoon is, schenk je weer hete water in de pot en doe je wat schone takjes munt in de theepot en dit zet je op het vuur zodat de munt en de Chinese thee goed intrekken.

Hoop dat het duidelijk is.
Verder kun je ook ieder andere theesmaak gebruiken en daar wat munt indoen voor wat extra smaak.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heerlijke verse muntthee, niet alleen kokend water met munt maar met thee.... en wat voor!

Ingrediënten

Bosje verse munt, 2 zakjes Zonnatura gemberthee (energie)

Hulpmiddelen

Theepot minimaal 1 liter

Voorbereiding

Kook 1 liter water, spoel de munt af onder koud stromend water

Bereidingswijze

Doe in de theepot een bosje verse munt (ong. 5 takjes) en 2 zakjes gemberthee, giet het kokende water op en laat het 3-5 minuten trekken.

Serveertips

Eventueel een klein takje verse munt in het theeglas steken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer de munt als hoofdingrediënt eens te combineren met wat kaneel, rozenbottel, zoethout, citroengras en majoraan. Dat levert een intense maar niet scherpe smaak op die menig verstokte koffieleut kan waarderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er bestaan heel veel soorten munt.
De allersterkste en allerlekkerste is de zwarte munt.
Zeer heilzaam bij bijholte ontsteking en verkoudheid.
Meng muntblaadjes met wat blaadjes van de citroenmelisse, drink dit voor het slapen gaan, als slaapdrankje.
Het geeft rust en ontspant geweldig.
Ook bij deze thee zou ik een beetje honing doen.