Waarom smaken gekoelde dranken beter dan lauwe dranken?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

(Fris)dranken worden zo geproduceerd, dat ze koel het lekkerst zijn. Des te kouder het is des te minder je bijvoorbeeld 'zoet' proeft. Het is vergelijkbaar met de smaak van ijs. Bijvoorbeeld een raket, die is lekker zoet...maar eenmaal gesmolten is ie mierzoet. Niet lekker meer voor de meeste mensen. Bij melk ligt dat natuurlijk anders. Des te kouder des te minder je van de melk proeft. Dat is dan maar net wat je zelf het lekkerste vindt.

Dat is een mening... en gekoelde dranken hebben minder smaak.

Dat scheelt per drank. Koele dranken kunnen ook minder smaak hebben dus minder lekker. Maar dat is inderdaad een mening.

Als je altijd gekoelde drank drinkt smaakt lauwe vreemd. En wat de boer niet kent ...

Alweer niet mee eens! :-) Ik ben geen mormoon (want die mogen geen koude dranken drinken) maar ik vind gekoelde frisdranken niet lekker. Ik laat mijn frisdrank (Cola zero en Lipton Icetea Light) eesrt met de dop een beetje losgeschroefd op kamertemperatuur komen. Ik drink 1 fles (1.5 L) van die troep per dag.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100