Welken drankcombinaties zijn gevaarlijk?

De meeste onder ons weten dat je baileys niet moet combineren met andere dranken (nu bedoel ik niet als mix, maar gewoon na elkaar drinken). Sowieso is het niet verstandig om verschillende dranken op een avond te drinken. Maar welke andere combinaties kunnen gevaarlijk zijn ofwel ziek van worden e.d.?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Dranken
5.9K
Kimath
12 jaar geleden
Alles waar je te veel van drinkt is ook gevaarlijk. Geniet met mate :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet het ;-). Ben gastheer in de horeca en heb al veel ervaring op dat gebied. Alleen wou ik voor de zekerheid dit weten, om problemeb te voorkomen. En ik denk dat veel mensen ieta aan deze informatie zouden kunnen hebben!
Kimath
12 jaar geleden
Ah, dat is wel handig ja :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dan zou je ook moeten weten dat baileys niet dodelijk is als je het combineert of mixt met andere dranken omdat het stolt in het glas of in de maag. het word een drel, maar dat is alles. zou het dodelijk zijn dan zou je bv ook geen pudding kunnen eten (even ervanuit gaande de een delirium dosis niet te sprake is)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb nooit gezegd dat het dodelijk hoeft te zijn. Maar weet wel dat je goed over e nek kan gaan al combineer je baileys, waardoor dit kan resulteren tot het stikken in je eigen kots.

Het beste antwoord

Energiedrankjes gecombineerd met wodka, whisky of een andere alcoholische versnapering zijn populair in het uitgaansleven. Uit nieuw onderzoek blijkt echter dat de combinatie gevaarlijker is dan we denken.
Het drinken van alcohol prikkelt je en maakt je vrolijk. De mix met een energiedrank benadrukt dit effect door de grote hoeveelheid caffeïne. Dit resulteert in sterke prikkels en impulsieve reacties, maar ook in minder remmingen en beperkingen. Onderzoeker Cecile Marczinski van Northern Kentucky University: "Mensen die energiemixen drinken kunnen minder goed beoordelen tot wat ze wel en niet in staat zijn."

Onderzoek
Gedurende het onderzoek werden studenten onderverdeeld in vier groepen. Een groep dronk een mix van alcohol en energiedrank. De andere drie groepen dronken energiedrank, alcohol of een placebodrank. Vervolgens werd het gedrag van de deelnemers onderzocht met behulp van een computertaak en een vragenlijst.
De studenten die het mixdrankje genuttigd hadden voelden zich duidelijk minder beneveld dan de 'alcoholgroep'. De bloedwaardes en het reactievermogen waren in beide groepen gelijk. De energiedrank gemixt met alcohol resulteerde echter wel in veel meer prikkels: twee keer zo veel dan alcohol alleen.

Slaperig
Normaal gesproken beschermt ons lichaam zichzelf tegen alcohol door slaperig te worden, en soms zelfs bewusteloos te raken. De energiedrank remt dit beschermingsmechanisme en juist daar schuilt het gevaar.
Het onderzoek van Marczinski bevestigt wat doktoren al jaren observeren. Het gevaar van de combinatie van alcohol en caffeïne is ook al in meerdere onderzoeken aangetoond. Naast caffeïne bevatten energiedranken ook nog suiker en kruiden. Ook deze stoffen kunnen het effect van alcohol beïnvloeden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed artikel. +1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goed artikel! Dus beste antwoord. Had alleen wat meer antwoorden verwacht maargoed.

Andere antwoorden (1)

Ze zeggen altijd wijn na bier geeft plezier, bier na wijn geeft venijn.
En het schijnt dat je van te veel ouzo (griekse sterke drank beetje vergelijkbaar met tequila of raki) gekke dingen gaat doen.