wat zijn voor en nadelen van alcohol?

Toegevoegd na 22 minuten:
en in medisch opzicht? zijn er dan ook voordelen/nadelen van het nuttigen van alcohol?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.6K

Het beste antwoord

voordeelen:
* je bent wat losser
* je zorgen kan je makelijker even vergeeten
* het werkt ondspannend
* het is lekker

nadeelen:
* kost wel geld
* van de kroeg naar huis rijden zit er niet in
* bij teveel gebruik....het geeft noggal troep
* voor de rest van de gevaren raad ik je aan om dit te bekijken. : http://www.onzin.com/flash/alcohol_gevaar.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

je hersencellen kunnen er niet tegen en sterven af , als je teveel alcohol drink kan je een alcoholvergiftiging krijgen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
En de voordelen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in een drank neem ik aan dan he:) 100% lijkt het me niet echt een feestXD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
na een glas 100% is het wel een feest :P
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
whaha ja dat wel XD
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
lol, een begravenis noem ik niet echt een feest, puur alcohol lijkt me niet echt gezond, je gaat iedergeval naar het ziekenhuis. :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
licht er aan, maar als je borrelglaasje achterover slaat ( dat is niet meer als wat er in 2,5 glaasje jenever zit ) zal je hooguit een paardaage een gevoelige slokdarm aan overhouden. (ik betwijfel of het echt verbrand, dit omdat alcohol ook wordt gebruikt als desinfecteerende middel )
...en je keelondsteking zal ook over zijn XD
Voordeel: dat je geen dorst meer hebt Nadeel: dat je er verslaafd aan kan raken
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voordelen: drankjes met alcohol zijn vaak lekker, je wordt er vrolijk van (ik wel tenminste) en je lult makkelijker tegen andere mensen aan (ik wel tenminste).

Nadelen: Eh...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zie bron

Toegevoegd na 40 seconden:
Even klikken op "Alcohol algemeen" rechts in het menu.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een voordeel is dat 't goed schijnt te ontsmetten....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Met mate gebruikt kan het zelfs voordelen opleveren voor je gezondheid. Maar matig alcoholgebruik wordt te vaak overschreden.
Nog deze week op TV: vrouwen mogen niet meer dan een glas per dag drinken, mannen twee. In deze mate zou het zelfs gezonder zijn dan helemaal geen alcohol.

Ik herinner mij dat mijn vader iedere dag een glas cognac dronk om zijn hoofdpijn tengevolge van vreselijk hoge bloeddruk de baas te blijven. Dit op aanraden van de arts. Maar ook niet meer dan één glas, waar hij zich keurig aan hield.
De werking zal een ander moeten uitleggen. Ik ken alleen de feiten.
13 jaar geleden
1 glas rode wijn schijnt goed te zijn zelfs. Het nadeel van alchol is dat je er vaak een ontspannen gevoel van krijgt en als je het drankje lekker vindt, je er nog 1 wilt, en nog 1.. en dat is niet erg met normaal drinken. Weet dus waar je aan begint voor je je eerste glas nuttigt: tijdstip, moet je nog weg? (zelfs met de fiets is niet slim/gevaarlijk als je meerdere glazen op hebt) waarom drink je? om te onspannen of omdat je je rot voelt? veel mensen raken op die manier verslaafd (en dat ben je al als je 3 glazen per dag drinkt) om zichzelf te verdoven als ze zich rot voelen. Dom, heel dom!

Echte voordelen zijn er niet vind ik, beter is om zo min mogelijk te drinken!!