Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het verstandig om bier te drinken dat al een maand over de datum is?

Het is Amstel bier in 25cl flesjes. Heb 320 liter ingekocht voor 100 euro

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Dranken
104.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (16)

als het nog smaakt..... waarom niet? neem de datums nooit zo nauw en is mij nog nooit wat mee overkomen... dan mag je er nog wel een paar avondjes tegenaan 320 liter....
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mits koel en donker bewaard, kan een aantal maanden over datum bij bier geen kwaad. Maar je kan het gewoon testen door er een open te maken en kijken of er niks in drijft en of het nog goed ruikt en smaakt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Voor bier maakt dat niet zoveel uit. Het kan zijn dat de smaak verminderd, maar het wordt na een paar maanden echt niet slecht..
Fabrikanten geven alleen aan dat ze tot een bepaalde tijd de smaak garanderen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zit toch alcohol op, bederft niet zo snel. volgensmij bederft bier zowiezo niet, het kan alleen anders gaan smaken
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Mits koel en donker bewaard, kan een aantal maanden over datum bij bier geen kwaad.

Alcohol zelf heeft geen houdbaarheidsdatum. Het zullen de overige ingredienten zijn die anders smaken of ruiken.

Maar kan geen kwaad, gewoon koel,droog, en donker bewaren. Proost!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Bier is een van die dingen die niet bederft. De smaak gaat achteruit als het ouder wordt. Daar gaat de houdbaarheid over. Maar een flesje bier is tot in den einde in principe veilig om te drinken.

Bier werd in de middeleeuwen in nl veel gedronken omdat het veiliger was om te drinken dan oppervlaktewater!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je vraag is meer om een gedeelde verantwoordelijkheid te krijgen. indit geval is het mogelijk ok , dat moet je proeven.Bij vis en vlees ligt dat wel anders. Wat is naders het nu van een houdbaarheidsdatum?
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
De datum die op de flesjes (en ook andere producten) staat is de uiterste verkoopdatum. Maar is zelden ook daadwerkelijk de uiterste datum van consumptie. Bij bier is het vooral zien of het bier niet gaat schiften of raar gaat ruiken. Maar het lijkt mij dat als het bier goed bewaard is, het na een maand nog goed te drinken is zonder dat het veel effect zal hebben op het lichaam.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
amstel bier drinken is sowieso al niet verstandig
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Amstel bier gaat beter smaken als het over de datum is, voorzover dat mogelijk is natuurlijk.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
het is alleen niet verstandig als je het allemaal achter elkaar opdrinkt
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
je kan ze nu alleen niet aanklagen als het niet meer goed is, maar verder kan je het gewoon drinken. En bij Amstel bier kan de smaak toch niet veel erger worden
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
meeste drank met alcohol kan wel wat hebben. Als je het openmaakt en begint gigantisch te schuimen (en je hebt niet geschud) dan zou ik het niet doen (of als het gewoon te smerig voor woorden is)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb wel eens Amstel Malt gedronken welke een jaar over datum was. Nooit ziek van geworden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Goed bier kan over de datum heen doorgisten geloof ik, kwestie van smaak of je het dan nog lust. Maar bij pils is dat geloof ik zoiezo al niet mogelijk.

Vroeger stond er op bier helemaal geen houdbaarheidsdatum, maar dat is tegenwoordig verplicht en bij veel biermerken doen ze gewoon een jaar vanaf productiedatum.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik heb wel eens bier op wat een aantal jaar over de datum was. De smaak is wel wat verandert maar het is nog gewoon te drinken. Bacteriën leven niet graag in alcohol.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding