Waarom is Porto een digestief en geen aperitief?

Il drink een lekkere 'Köpke' wel eens als aperitief , maar telkenmale hoor ik zeggen dat het een digestief is.
Het wakkert nochtans mijn eetlust aan.

Toegevoegd na 6 minuten:
http://www.sommelier.be/page.asp?langue=NL&DocID=109534

Toegevoegd na 9 minuten:
Port in Noord Nederlands

Toegevoegd na 20 minuten:
http://www.kopkeports.com/client/skins/english/site.htm

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
5.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik neem aan dat je het drankje Port bedoelt en niet de stad Porto?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fine Tawny Porto (ik neem aan dat ze dat in Nederland ook Porto noemen) nee?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat noemen ze Port

Het beste antwoord

Zachte porto's met een fijne, uitgebalanceerde, elegante smaak, zijn perfect als dessertwijn of digestief. Maar er zal niemand jou verbieden om het als aperitief te nuttigen.
Een Rose Port is frisser van stijl dan andere portsoorten en heeft een speels droge afdronk, en dus prima als aperitief te drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Het kan beide. Port is lekker als aperitief maar kan ook gedronken worden bij een kaas dessert bv.