Waarom drinkt men bijna alleen maar uit ronde glazen en niet uit vierkante?

Ik weet dat er vierkante glazen bestaan, maar waarom drinken we toch bijna altijd uit ronde glazen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Dranken
2.2K

Antwoorden (9)

dat drinkt gewoon lekkerder. ik heb ook een vierkant whisky glas, maar dat drinkt van geen meter :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha. oke misschien is dat het wel gewoon ja. :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
bij een vierkant glas komt de drank uit alle hoeken je glas uit :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, zal het eens met bier proberen :-)
Omdat het zo knoeit als je uit een vierkant glas wilt drinken...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dan heb je toch last van de vier hoeken. je drinkt je drankje gewoon lekkerder weg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de meeste mensen niet 'vierkant' gebekt zijn.....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
We drinken uit ronde glazen anders zouden we geen kringen meer hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat bedoel je met kringen?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha, op de tafel natuurlijk, de volgende ochtend!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ooow
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
haha ;)
Oorspronkelijk werden (en worden sommige) glazen met de mond geblazen. Het is dan makkelijker om een rond glas te blazen. Voor een vierkant glas moet je extra handelingen verrichten, zoals een mal toepassen.
bamibal
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De allereerste drinkvoorwerpen waren ook al rond: tinnen bekers, koperen bekers, aarden mokken etc.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft dus, van oudsher, meer met drinkgemak te maken.
bamibal
13 jaar geleden
Goed punt, maar toch zijn ronde vormen over het algemeen makkelijker te produceren dan vierkante. Ook bij andere materialen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, dat geloof ik ook wel. Daar is jouw plaatje alleen al een goed bewijs van! ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Trouwens: Die belachelijke minduim is niet van mij hoor!!!
Ik zal 'm ff compenseren! +!
bamibal
13 jaar geleden
Dank je!
De ronde vorm van een glas volgt enigszins de vorm van je mond: De halve circel waar de onderlip zich omheen sluit.
Je lipspieren hoeven minder 'moeite' te doen om de ruimte tussen onderlip en glas af te sluiten zodat je niet gaat morsen.
Bij een vierkant glas moet de lip een rechte lijn afsluiten, wat meer spierinspanning vergt, en dus onaangenamer drinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
goeie uitleg +
Doordat de drank via het laagste gedeelte het glas uit loopt gebeurt dat door een smaller gootje en is makkelijker doseerbaar door het kantelen van het glas. Een plat glas kun je ook via een hoek drinken waardoor hetzelfde effect ontstaat. De anatomie van de mond is daar echter minder op gebouwd. Via de platte kant drinken uit een grot glas vraagt om een bek zo breed als het glas. Niet erg comfortabel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
omdat als je uit een vierkante glas drinkt komt het loopt het water uit van de zijkanten