Ik ben 23, maar als ik zing heb ik een heel kinderachtige stem, hoe kom ik daar vanaf?

En hoe komt het dat ik dat heb? Bedankt!

Toegevoegd na 9 minuten:
M'n stem is niet heel hoog maar klinkt meer een beetje zeikerig. Bedankt voor alle antwoorden!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (8)

je zou lessen kunnen nemen om je stem anders te gaan gebruiken ..

Toegevoegd na 3 minuten:
een logopedist zou iets voor jou zijn, vaak ligt de oorzaak in het verkeerd gebruik van je stem..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een operatie. Ik neem aan dat je dan je stem te hoog vind klinken. Als dat zo is kun je je stembanden verlengen waardoor je een lagere klank stem krijgt. Ik denk dat er geen andere mogelijkheden zijn om je stem te veranderen. Misschien door middel van een zang coach.

Toegevoegd na 1 uur:
Dat van de operatie is een optie geen advies. Ik ben toch geen dokter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De min is van mij, sorry maar het advies van een operatie???
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is een optie geen advies. Ik ben toch geen dokter dus ik kan ook geen advies geven, al helemaal niet als ik hem niet eens heb gesproken.
Het geluid van je stem is uniek. In de loop der jaren zal deze iets veranderen omdat je ouder wordt en dus je stembanden ook.

Ook door roken en andere schadelijke stoffen kan je stem zwaarder worden.

Kunstmatig is het niet aan te bevelen om je stembanden te manipuleren. Wel kun je zanglessen nemen zodat je stemgeluid beter uitkomt.

Toegevoegd na 14 minuten:
Je kunt ook overwegen om logopedie te nemen. Je kunt daarmee je spraak trainen zodat deze niet zo 'zeikerig' klinkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je een lagere stem wil, moet je veel whisky drinken en elke dag een doos sigaren en een pakje zware shag roken. Dan krijg je net zo'n stem als joe cocker.

Jij hebt waarschijnlijk een sopranen zangstem, heeft ook zijn sjarmes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is natuurlijk maar de vraag of jouw stem ook werkelijk kinderachtig IS, of dat je dat alleen maar denkt.
Zeggen anderen dat tegen je, of vind je het zelf?

En wat kinderachtig in dit verband is, dat weet ik ook nog niet zo net. Soms vind ik de stem van Kate Bush of Wende Snijders ook wat "kinderachtig" klinken, maar misschien is
dat juist wel mooi.

Om erachter te komen, of je er vanaf kan komen, en hoe groot het probleem is, moet je gewoon een paar zanglessen nemen bij een goede zangpedagoog. Die heeft er voor gestudeerd, en kan je precies vertellen, hoe kinderachtig je stem is, of je er wel iets aan moet doen, en zo ja, hoe je dat aan moet pakken. Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
heel simpel: stop ermee!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heeft u uw stem nodig ivm werk of studie?
Kies dan een repertoire voor kinderliedjes of spreek teksten in voor kinder of tekenfilms.

Niets forceren en ook niet laten opereren.
Elk vogeltje zingt zoals het gebekt is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Weet je, ik dacht dat ook van mezelf en toen ging ik echt zingen... koren, solo, etc... en kreeg zoveel complimenten over mijn zuivere heldere stem... dus misschien is het alleen je eigen idee.
Verder kan je je stem wel een beetje veranderen met zangles, althans je kunt ANDERS leren gebruiken. Je zegt alleen zeikerig, dat lijkt mij eerder een intonatie probleem dan een stemprobleem en daarbij kan zangles ZEKER helpen!

Succes ermee!