Hoe heet dit verhaal van Asimov ook alweer?

Het is een kort verhaal van Asimov wat zich, het zal eens niet, in de toekomst afspeelt. Iedereen draagt een masker, zoals wij nu kleren dragen. Op een gegeven moment valt bij iemand zijn masker af, tot afschuw van de menigte op straat. Weet iemand hoe dit verhaal (in het Engels) heet?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

het verhaal waar ij op doelt is "moonmoth", geschreven door jack vance. zeer de moeite van het lezen waard!

Rieneke heeft gelijk, kijk hier onder maar! Iedereen op de planeet Sirene draagt een masker , waarom zou een persoon worden gedwongen om de wereld ontmoeting met een gezicht dat hij niet kiezen? Waarom zou een persoon niet in staat zijn om een gezicht medeklinker te kiezen met zijn persoonlijke prestige, zijn betrouwbaarheid, dat hij zelf verdiend? In het verhaal , Edwer Thissell arriveert op Sirene als de nieuwe ambassadeur. Gebruikt te worden behandeld als een belangrijk persoon, hij vindt dat hij weinig of geen prestige Sirene heeft . Het maakt niet uit wat uw standpunt is - gaat het erom wat voor soort persoon je bent. Uw prestige, uw strakh, is de enige manier kunt u alles kopen , er is geen ruilmiddel, geen geld , op de planeet . Hij is te horen dat de Maan Moth is een geschikt masker voor hem Toegevoegd na 1 minuut: Dit is automatisch vertaald uit het engels, dus behoorlijk gebrekkig nederlands. Toegevoegd na 1 uur: Ik zie,dat ik een verkeerde bron heb opgegeven, excuses en ik ga op zoek naar de goede.

Bronnen:
http://www.technovelgy.com/ct/content.asp?

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100