Hoe heet dit verhaal van Asimov ook alweer?

Het is een kort verhaal van Asimov wat zich, het zal eens niet, in de toekomst afspeelt. Iedereen draagt een masker, zoals wij nu kleren dragen. Op een gegeven moment valt bij iemand zijn masker af, tot afschuw van de menigte op straat. Weet iemand hoe dit verhaal (in het Engels) heet?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
weet je zeker dat dit een verhaal van asimov is?
ik moet meteen denken aan "moonmoth", maar dat is dacht ik van jack vance.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien moeten we Stippel hier inschakelen, zij is een erkend SF kenner.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@ rieneke, misschien heb je wel gelijk hierin ja...

Het beste antwoord

het verhaal waar ij op doelt is "moonmoth", geschreven door jack vance.
zeer de moeite van het lezen waard!
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het was moeilijk te bepalen of moolkeesje of rieneke beloond moest worden met het beste antwoord. Maar ondanks dat moolkeesje antwoord het meest uitgebreid was, was rieneke wel de eerste die opmerkte dat ik de schrijver fout had en welke schrijver het wel moest zijn en ook de titel van het verhaal. Rieneke dus :)

Andere antwoorden (1)

Rieneke heeft gelijk, kijk hier onder maar!
Iedereen op de planeet Sirene draagt een masker , waarom zou een persoon worden gedwongen om de wereld ontmoeting met een gezicht dat hij niet kiezen? Waarom zou een persoon niet in staat zijn om een gezicht medeklinker te kiezen met zijn persoonlijke prestige, zijn betrouwbaarheid, dat hij zelf verdiend?

In het verhaal , Edwer Thissell arriveert op Sirene als de nieuwe ambassadeur. Gebruikt te worden behandeld als een belangrijk persoon, hij vindt dat hij weinig of geen prestige Sirene heeft . Het maakt niet uit wat uw standpunt is - gaat het erom wat voor soort persoon je bent. Uw prestige, uw strakh, is de enige manier kunt u alles kopen , er is geen ruilmiddel, geen geld , op de planeet . Hij is te horen dat de Maan Moth is een geschikt masker voor hem

Toegevoegd na 1 minuut:
Dit is automatisch vertaald uit het engels, dus behoorlijk gebrekkig nederlands.

Toegevoegd na 1 uur:
Ik zie,dat ik een verkeerde bron heb opgegeven, excuses en ik ga op zoek naar de goede.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Rieneke1
13 jaar geleden
ja, dat verhaal bedoel ik, het lezen meer dan waard! :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dank u allen. ik heb het boek berhaal weer terug gevonden en ik kan hem nu uitlenen aan degene waarom ik deze vraag stelde. ik zal hem zelf ook weer eens lezen :)