ringen over blokken gooien?

ik heb houten blokken van 12 bij 10 cm waar ik ringen overheen gooi van 16 cm.
maar dat zal wel niet kloppen.
wat zijn de goeie maten dan wel?
ik bedoel dus de ringen van de kermis.
op sommige blokken zit 100 euro.
omdat ik wil oefenen wil ik graag de goeie maten weten.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3.6K

Het beste antwoord

Bedoel je deze bak dan pruts ? ik kan de maten niet vinden maar misschien kan je het wat vergelijken met je eigen blokken en ringen
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden
Thomas78
een jaar geleden
Hoe heet dat spel?
Antoni
een jaar geleden
@Thomas78, volgens https://springkastelendries.be/shop/volksspelen/ringblokspel/ is dit een ringblokspel. Op die website is dezelfde foto te vinden.

Andere antwoorden (3)

Zou net moeten kunnen; de middellijn van het blok is iets kleiner van 16 cm, nl. 15,62 cm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
IK heb er niet zo heel veel verstand van, maar van wat ik me kan herrineren van de kermis, zijn die blokken meestal een stuk smaller en staan ze vrij dicht bij elkaar, zodat je heel vaak om het verkeerde blok heen gooit.

Zoek anders bij Google wat aafbeeldingen van ringen gooien, dan zie je hoe dat er ongeveer uitziet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij zijn de 'blokken' op de kermis waarover je de ringen moet gooien veel dunner Pruts. Je legt de 'lat' te hoog denk ik zomaar......