Hoe koop je zo goedkoop mogelijk boeken zonder er te veel voor te betalen?

Velen zullen het herkennen: Je verslint boeken, maar ze zijn zo ontzettend duur! Heeft iemand tips?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Amadea
6 jaar geleden
Rommelmarkten afstruinen. En gebruik maken van minibiebs bij jou in de buurt, waar je een door jou gekocht boek kunt omruilen voor een ander boek dat je nog niet hebt gelezen.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Per definitie kan dat alleen door tweedehands boeken te kopen. In Nederland geldt nl. een vaste boekenprijs (voor Nederlandse boeken), dus een nieuw boek zul je niet ergens goedkoper kunnen kopen.
Verder komt boeken ruilen steeds meer in, dus kijk of je mensen kunt vinden die dezelfde smaak als jij hebben en ruil daar boeken mee.
Rieneke1
6 jaar geleden
Wat Amadea zegt, plus de kringloop.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
je hebt in veel plaatsen ook een soort straat bibliotheek daar kun je gelezen boeken in zetten en boeken die je niet hebt gelezen terug zetten,je kunt dit ook zelf starten als er bij jou in de buurt niks is in die geest
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
ik bedoel dus niet gelezen boeken mee nemen en die kun je ook later weer terug plaatsen als meerdere mensen dit doen blijft het bestand hiervan veranderen
HeerVoldemort
6 jaar geleden
Books4life tweedehands boeken.
Regelmatig aanbiedingen 3 boeken voor €5,- E-reader + downloads (al dan niet illegaal) Bibliotheek
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Met e-reader Kobo/Bolcom kun je voor een lage abonnementsprijs (€ 9.00 per maand) ongelooflijk veel boeken gratis downloaden
Je hebt natuurlijk wel de eenmalige kosten van de e-reader. De beste uit de test is de duurste.
Via de bibliotheek downloaden op ereader of via PC/adobedigitaleditions - 20dagen de tijd om het te lezen.
Ga opzoek naar openbare boekenkastjes.
https://www.nudge.nl/projects/boekenkast/

Het beste antwoord

gratis : 'gratisaftehalen" en "gratisoptehalen"
en natuurlijk de gevel-boekenkast

rommelmarkt
tweedehandswinkel
kringloopwinkel
winkeltje vd kerk
bibliotheek (gemeentelijke) ruimt ook op

Ook mensen die hun huis opruimen, ruimen veel boeken op. Vaak gratis.

https://www.gratisaftehalen.nl/
https://www.gratisoptehalen.nl/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Via een website als www.boekwinkeltjes.nl kan je veel (veelal tweedehands) boeken goedkoop kopen.
Antoni
6 jaar geleden
Ik vind dat de kringloop de goedkoopste boeken heeft. Maar op Bol.com kan je ook 2de hands boeken kopen Die zijn wel duurder dan die van de kringloop.
6 jaar geleden
De kringloopwinkel, of een boekenleenkast (buurtinitatief). Af en toe de boekenmarkt afstruinen of via bol.com de 2ehands boeken bekijken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Iedere bibliotheek doet een paar keer per jaar hun uitgeleende (beschadigde) boeken (cd's etc.) weg. De prijzen kunnen variëren van € 0,50 tot € 2,50.
Ga eens informeren bij een bibliotheek bij je in de buurt.