Kan ik de 3d brillen van Pathé ook bij een andere bioscoop (in dit geval kinepolis) gebruiken?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
13.5K
dudemeister
6 jaar geleden
Dacht dat de brillen van Paté bij andere bios problemen gaven maar eigenlijk nvt ; de bril wordt jou beschikbaar gesteld om de film te kunnen zien, na afloop niet meenemen dus om hem in een andere bios te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Deze brillen moet je bij pathé kopen, ze zijn dan dus van jou, ze lenen ze niet uit.

Antwoorden (2)

Ja, 3D-brillen zijn niet bioscoop gebonden. Ze werken overal hetzelfde. De werking berust op twee kleuren glas, waardoor je twee dieptes ziet, wat het 3D effect geeft.
6 jaar geleden
Thecis
6 jaar geleden
De brillen van de Pathé zijn beide dezelfde kleur. Het zijn polaroid brillen (in dit geval dus passieve 3D brillen). Er zijn een heel aantal verschillende systemen voor het zien van 3D
- de 2 kleurenbril (vaak rood en groen)
- gepolariseerde glazen (passief)
- actieve shutterbrillen Het is dus niet zomaar uitwisselbaar. Alleen als de bioscoop dezelfde techniek gebruikt (en met actieve shutterglazen moet de bril ook gesynchroniseerd zijn).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Is het nou wel of niet?
SimonV
6 jaar geleden
Pathé gebruikt RealD-brillen, Kinepolis MasterImage-brillen.
Theoretisch zouden ze weinig verschil moeten uitmaken, in praktijk blijkt een RealD-bril niet altijd elders te gebruiken: https://www.reddit.com/r/movies/comments/3xkwyo/serious_question_are_the_real_d_3d_glasses/ https://www.quora.com/What-is-the-difference-between-RealD-3D-and-IMAX-as-far-as-watching-a-movie-in-a-theatre-is-concerned-Is-IMAX-worth-the-extra-time-and-money-required
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Beide bioscopen werken met gepoliseerde glazen. Dus het zou moeten werken.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een hoop onjuiste claims. Laat ik ze even noemen: -3D-brillen zijn niet bioscoop gebonden.
*Dat zijn ze wel, zeker als de techniek anders is. -De werking berust op twee kleuren glas,
*Geen huidig systeem in een bioscoop werkt op dat systeem. Dat is anaglyph-3D, vroeger gebruikt in de bios, later ook wel bij DVD's. -waardoor je twee dieptes ziet
????? (laat ik het anders proberen te formuleren)
*Waardoor je diepte ziet, naast hoogte en breedte. -Beide bioscopen werken met gepoliseerde glazen. Dus het zou moeten werken.
*Is ook niet zomaar zonder meer waar, er zijn meerder manieren om het glas te slijpen, circulair en lineair. Dit is onder meer het probleem als je RealD 3D met Imax uit wil wisselen, hoewel beide dus gebruik maken van gepolariseerde glazen zijn ze niet uitwisselbaar. Maar zelfs RealD en MasterImage hebben nog weer een verschil. Hoewel beide circulair gepolariseerd zijn.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Nou, ik heb de brillen van pathe bij kinepolis gebruikt, geen enkel probleem hoor, exact hetzelfde
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Heb je ze om en om vergeleken? Ben je bekend en gevoelig voor purple fringing?
Kan wel, geeft niet het best mogelijke effect.

http://blog.cunnington.co.za/2012/07/09/viewing-variations-between-polarised-3d-glasses/

"However the minute we bought a whole bunch of RealD and MasterImage glasses to use during dailies I noticed heavy purple fringing and ghosting from the monitors. This same ghosting (not so much the purple fringing) is apparent when I tried using the Panasonic and Zalman glasses in a RealD cinema.
"Ultimately, you as the cinema goer must be smart enough to realise that to watch the best 3D possible you must match MasterImage glasses with a MasterImage projector system and RealD glasses with a RealD projector system. You cannot share glasses between systems!"

Verkorte vertaling: Het kan wel, je krijgt echter negatieve bijeffect zoals purple fringing". Gebruik dus altijd de bijpassende glazen bij het systeem!

Toegevoegd na 16 uur:
RealD 3D en Imax 3D werkt helemaal niet vanwege andere slijping.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
SimonV
6 jaar geleden
Soms lijkt het niet te kunnen:
"had to make my way .... to get new glasses.....!" = ik moest een nieuwe bril kopen. https://www.reddit.com/r/movies/comments/3xkwyo/serious_question_are_the_real_d_3d_glasses/
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Gaat dat niet over imax 3d en reald3d?
SimonV
6 jaar geleden
Je hebt gelijk, verkeerd gelezen!
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Toch bijgevoegd. Op een manier is dat ook een antwoord op de vraag.
SimonV
6 jaar geleden
Mijn plus was reeds bijgevoegd. ;-)