Wat wordt in het lied " in the year of '39" van Queen bedoeld met "In the land that our grandchildren knew"??

De onderste regel van het refrein is "In the land that our grandchildren knew ". Je kleinkinderen zijn toch altijd jonger?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Muziek
1.7K

Het beste antwoord

Op een site met uitleg over songteksten kwam ik onderstaande stukje tegen waarvan vermeld werd dat een een quote van Brian May (zonder bronvermelding) zou zijn:

Bedenk hierbij dat Brian May niet alleen muzikant is, maar astrofisica heeft gestudeerd en daarin zelfs is gepromoveerd.

“I’t’s a science fiction story. It’’s the story about someone who goes away and leaves his family and because of the time dilation effect, when you go away, the people on earth have aged a lot more than he has when he comes home. He’staged a year and they’ve aged 100 years so, instead of coming back to his wife, he comes back to his daughter and he can see his wife in his daughter, a strange story. I think, also, I had in mind a story of Herman Hesse which I think is called “The River”. A man leaves his hometown and has lots of travels and then comes back and observes his hometown from the other side of the river. He sees it in a different light having been away and experienced all those different things. He sees it in a very illuminating way, cause I felt a little bit like that about My home at the time as well having been away and seen this vastly different world of Rock music. Totally different from the way I was brought up and I had those feelings about Home.”

Dus dat kleinkinderen jonger zijn is in dit verhaal juist niet het geval.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
leuk :) dat wist ik nog niet, weer wat geleerd!
+1

Andere antwoorden (1)

Toch altijd fijn als het antwoord uit 2 letters bestaat:
SF.

Queen was er niet vies van!

Toegevoegd na 20 minuten:
Het is een tijdparadox, een zeer bekend thema uit de science fiction. Vertrek met een ruimteschip dat net langzamer gaat dan het licht op een reis die eeuwen duurt (b.v. door in cryo-slaap te gaan), en word aan alle kanten ingehaald door de realiteit. Tegen de tijd dat je aankomt op je bestemming, blijkt dat de mensheid (en dus jouw kleinkinderen) zich daar al eeuwen geleden gevestigd heeft.