Hoe werkt precies het wedden op renpaarden (of wat voor dier dan ook) zoals: "5 tegen 1" of: "20 tegen 1" ?

Ik heb dit jaren geleden al eens gevraagd en uitgebreid antwoord gekregen, waarna ik dacht dat ik het begreep en me het ook verder wel zou herinneren. Maar helaas, ik kan a.) het niet meer terugvinden huer en b.) ik ben het vergeten!

Kan iemand me het alsjeblieft nog eens uitleggen?

Toegevoegd na 1 minuut:
" niet meer terugvinden huer moet natuurlijk " niet meer terugvinden HIER " zijn.

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (1)

De speler wedt met een bookmaker welk paard zal winnen op grond van een notering van de winstkansen (5 tegen 1, 10 tegen 1, 20 tegen 1, enzovoort).

Als je 5 tegen 1 wedt, dan krijg je voor iedere euro inzet vijf euro terug. Als je 20 tegen 1 wedt, dan krijg je voor iedere euro inzet 20 euro terug, mits jouw paard wint natuurlijk (of de plek haalt die jij had voorspeld).

Toegevoegd na 6 minuten:
Met "jouw paard" bedoel ik dan het paard waarop je had gewed.

Toegevoegd na 57 minuten:
Wint een populair paard, dan zijn de winstkansen laag (bijvoorbeeld 5 tegen 1, of nog lager). Veel mensen verwachten dat dat paard wint, dus er blijft relatief weinig over om te verdelen over die mensen. Wint een outsider, dus is er een onverwachte winnaar, en heb jij voorspeld dat die zou winnen, dan win je veel (bijvoorbeeld 20 tegen 1).
Antoni