Wat is het grootste pretpark ter wereld?

Wat is het grootste pretpark ter wereld...
- qua oppervlakte?
- qua aantal attracties?
- qua bezoekersaantallen?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
5.1K

Antwoorden (2)

Disneyland Parijs is ongeveer 200 hectare groot.
Binnenkort krijgt Engeland een gigantisch pretpark dat de concurrentie zal aangaan met Disneyland Parijs. De belachelijk rijke familie Al-Humaidi uit Koeweit gooit zo maar even 2,5 miljard euro over de balk voor het Londen Paramount resort, dat elke dag ongeveer 50.000 bezoekers moet ontvangen. Wij plannen alvast een bezoekje, want met mogelijke 'Mission Impossible'-, 'The Godfather'- of 'Indiana Jones'-attracties wordt het park ongetwijfeld dolle pret!

© London Paramount.
Het London Paramount Resort wordt neergepoot op het Swanscombe-schiereiland, net buiten Londen nabij het Ebbsfleet International station, op de Eurostar-route tussen Londen en Parijs.

Het park, dat tegen 2021 klaar moet zijn, zal zich uitstrekken over ongeveer 350 hectare.
7 jaar geleden
Wat oppervlakte, aantal attracties en bezoekers betreft is het grootste attractiepark in de wereld het Walt Disney World Resort in Orlando, Florida.
Het attractiepark is eigenlijk een verzameling van een aantal grote themaparken. zo zijn er vier pretparken: the Magic Kingdom, de Epcot, Disney-MGM Studios en Animal Kingdom. Ook zijn er twee waterpretparken: Blizzard Beach en Typhoon Lagoon.
SimonV