Zijn de gypsies, ookwel zigeuners, begonnen met het buikdansen?

Of hebben ze er iets mee te maken?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Antwoorden (1)

"Er zijn vele ideeën over hoe deze dans ontstaan kan zijn, maar er zijn weinig bewijzen dat het zo ook echt is gegaan.

Een van de theorieën is dat de dans via zigeuners meegebracht zou zijn uit India en het Perzische Rijk. Er zijn inderdaad veel overeenkomsten met dansvormen in India, zoals de sierlijke arm- en handbewegingen. Nadat deze zigeuners hun dans en muziek hadden meegebracht naar het Westen, zouden er allerlei dingen zijn toegevoegd, en zijn de dansers met hun bewegingen en muziek verder de wereld rond getrokken, zodat de buikdans geworden is zoals we die nu kennen: een verzameling van bewegingen uit verschillende landen en culturen."

Toegevoegd na 1 minuut:
In de bron worden ook andere mogelijkheden voor de ontstaansgeschiedenis genoemd.